10 exercitii pentru a preveni spondiloza cervicala

Am modificat articolul ultima data pe: 16.12.19

 

Pentru a te simti cat mai bine la locul de munca, pe langa faptul ca iti alegi cel mai frumos birou si cele mai interesante piese decorative, trebuie sa te si gandesti cum anume poti face pentru a-ti pastra sanatatea. De ce? Pentru ca statul la birou poate crea probleme precum spondiloza cervicala.

Avand in vedere frecventa acestei boli, ne-am gandit sa-ti prezentam o serie de exercitii care te vor ajuta in prevenirea ei. Inainte insa, vrem sa-ti vorbim putin despre aceasta problema.

 

Ce e spondiloza cervicala?

Ea este o afectiune degenerativa a coloanei cervicale, foarte frecventa la persoanele care au trecut de 40 de ani. Are ca principala cauza demineralizarea vertebrelor, care apare din vina unei posturi gresite pentru un timp indelungat, dar si a unor boli care duc la comprimarea discului intervertebral.

Cum iti dai seama daca suferi sau nu de o astfel de afectiune? Cateva dintre simptome sunt: dureri in spatele gatului, cefalee, dureri de umeri sau brate amortite.

Boala aceasta poate deveni una grava daca o ignori si nu incerci sa o tratezi la timp si va necesita tratament medicamentos din partea unui specialist, dar si fizioterapie la un cabinet.

Dar, daca actionezi atunci cand resimti putina durere, lucrurile se pot rezolva destul de simplu, cu urmatoarele exercitii:

 

 

Impingeri

In momentul in care stai pe scaunul de la birou, trebuie doar sa impingi fruntea in palme, cu putere, astfel incat sa-ti incordezi muschii din zona gatului. Fa acest lucru de cateva ori, mentinand timp de cateva secunde gatul incordat. Poti incerca sa faci acest lucru si pe laterale.  

 

Aplecari

Un alt exercitiu simplu de realizat este acela de a apleca in lateral capul cat mai mult, stanga-dreapta. Acest lucru trebuie facut cat mai lent, deoarece miscarile bruste pot afecta in acest caz.

 

Rotiri

Daca te sacaie durerile cervicale, poti incerca si acest exercitiu. El presupune rotirea usoara a capului spre stanga, apoi spre dreapta, de cate opt ori in fiecare directie, facand pauza la mijloc. Te vei simti mai bine si muschii ti se vor relaxa. Totodata, acest lucru il poti face si miscand capul fata-spate.

 

Pozitia corecta

In prevenirea/tratarea spondilozei cervicale e important si sa ai o pozitie cat mai corecta. Din pacate, de cele mai multe ori nu o avem, motiv pentru care, atunci cand stai pe scaunul de la birou incearca sa proiectezi capul cat mai in spate si sa tii barbia cat mai ridicata. Acest exercitiu este de folos si pentru durerile de cap, spate sau umeri, el fiind unul de corectie a posturii.

 

Cu palmele sub barbie

Pentru a preveni aceasta boala foarte frecventa, un alt lucru pe care il poti face este urmatorul: tine palmele sub barbie, ridicand si coatele la nivelul acestora si roteste usor capul stanga-dreapta, mentinand miscarea timp de 5 secunde la final.

 

Impingeri de la perete

Urmatorul exercitiu trebuie facut din picioare si ai nevoie de sprijinul unui perete pentru a-l indeplini. Ce ai de facut? Lipeste mana de zid, cu degetele intinse si intoarce-ti corpul usor catre partea opusa.

 

Cu spatele la perete

Tot din picioare, apropie-te de perete cu spatele, intinde bratele in sus si imagineaza-ti ca ai in maini o bara pe care trebuie sa o aduci la nivelul capului. Mentine aceasta pozitie timp de 30 de secunde.

 

Intindere&Rotire

Si mobilitatea muschilor anteriori ai gatului e importanta pentru prevenirea spondilozei, motiv pentru care, acest exercitiu ti-ar putea fi de folos. Intinde mana in fata si roteste usor capul in partea opusa, spre spate.

 

De pe scaun

Va trebui sa ai grija si de muschii posteriori ai gatului, motiv pentru care e important sa tii o mana la spate si sa rotesti capul spre partea opusa. Totul e foarte simplu si poate fi facut stand pur si simplu pe scaunul de la birou.

 

Cu baston

Pentru urmatoarea activitate vei avea nevoie de un baston. Stai pe scaun, il prinzi cu ambele maini, il ridici spre tavan, urmarindu-l cu privirea, il lasi apoi in jos in spate, pana in dreptul gatului, dupa care il ridici si il cobori in pozitia initiala.

 

 

Pe langa faptul ca poti face aceste exercitii, foarte important este sa pastrezi si o pozitie cat mai corecta cand stai pe scaunul de la birou. E important ca spatele sa-ti stea cat mai drept, in unghi de 90 de grade, dar si sa ai eventual un suport pe care sa iti tii picioarele.

Ai grija si la modul in care iti pozitionezi bratele atunci cand te afli la birou. Ideal ar fi ca acestea sa stea pe masa de lucru sau sprijinite pe manerele scaunului.

Aceste exercitii sunt usor de facut si le poti repeta acasa sau chiar la locul de munca. Recomandat ar fi sa le faci zilnic, daca vrei cu adevarat sa previi aparitia acestei boli. Unele persoane isi amintesc de ele atunci cand resimt dureri, insa, nu trebuie sa astepti sa vina neplacerile, ci trebuie sa faci tot ce iti sta in putinta pentru a le preveni.

Daca problemele sunt deja, specialistii recomanda antrenarea zonei cervicale timp de 15 minute pe zi, pentru a impiedica agravarea situatiei. Nu iti face griji daca nu vezi imbunatatiri de la primele zile, deoarece se pare ca rezultatele incep sa apara dupa circa doua saptamani. Fii perseverent/a si problema se va rezolva.

Dupa ce durerea s-a diminuat sau a disparut, nu inceta cu excercitiile, ci continua-le pentru a preveni aparitia lor pe viitor.

Daca problemele sunt deja mult prea grave, va trebui sa ceri ajutor de specialitate si sa apelezi la un fizioterapeut. Exercitiile facute la un cabinet vor fi ceva mai dificile, dar cu ajutor totul se va simplifica si durerea ta va fi eliminata.

La spondiloza cervicala poate fi de ajutor si masajul. Persoanele care presteaza astfel de servicii vor sti ce au de facut pentru a creste mobilitatea osteoarticulara, tonusul si nutritia tesutului din aceasta zona. Nu e o procedura pe care ti-o poti face singur/a, deci, va trebui sa apelezi la ajutor de specialitate.

Actioneaza la timp si in mod corespunzator pentru a preveni sau trata aceasta boala care este din ce in ce mai frecventa.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...