3 idei pentru utilarea optima a biroului

Am modificat articolul ultima data pe: 15.12.19

 

Amenajarea biroului intr-un mod optim te va ajuta sa iti desfasori activitatea in tihna, intr-un mediu prielnic. Acest lucru se face prin alegerea unui mobilier util si ergonomic, organizarea obiectelor astfel incat totul sa fie in ordine si sa gasesti repede ceea ce ai nevoie si evitarea incarcarii inutile a spatiului de lucru. 

 

Oricare dintre noi ne dorim sa ne simtim bine atunci cand suntem la birou. E placut sa avem totul amenajat in asa fel incat sa ne fie comod si sa ne putem concentra la ceea ce avem de facut. In continuare, vrem sa iti venim in intampinare cu o serie de idei care te vor ajuta sa iti aranjezi spatiul de lucru intr-un mod cat mai util. 

 

Alege-ti cu grija mobilierul 

Piesele de mobilier din birou trebuie achizitionate cu atentie. Unele trebuie sa fie ergonomice, altele utile sau cu un aspect cat mai placut. Atunci cand muncesti, trebuie sa faci acest lucru intr-o pozitie cat mai comoda. Statul la birou ore in sir poate afecta in timp sanatatea, ceea ce nu e un aspect de dorit. Pentru a avea o postura corecta e necesar sa-ti alegi cu multa grija scaunul. 

Acest obiect de mobilier trebuie sa fie unul cat mai ergonomic. Ce inseamna asta? Ca e musai sa permita reglaje in asa fel incat sa ai stai cu capul drept, privirea usor in jos, spatele drept, sprijinit de spatar, coatele la 90 de grade, coapsele la 90-110 grade si talpile lipite de sol. 

In acest sens, te va ajuta un scaun ce permite reglarea inaltimii, a cotierelor, tetierei sau manerelor. Totodata, ar fi bine sa aiba suport si pentru partea lombara. 

Si masa de lucru e importanta. Ea se alege de cele mai multe ori in functie de dimensiunile pe care le are. Inaltimea potrivita unui adult e de 73-76 cm. Oricum, vei regla scaunul pentru a sta intr-o pozitie cat mai corecta, dar e bine sa ai in vedere si acest fapt, pentru a nu cumpara un birou prea mic si sa fie totul incomod. 

 

 

Apoi, masa trebuie sa permita o organizare cat mai buna. Daca utilizezi un sistem desktop, cu monitor, unitate centrala si tastatura, cel mai bine ar fi sa optezi pentru un birou care sa aiba spatii special gandite pentru aceste componente. Apoi, vezi sa existe si locuri de depozitare (sertare, dulapioare, rafturi), astfel incat sa ai mereu la indemana lucrurile de care te folosesti frecvent. 

In incaperea in care iti desfasori job-ul va trebui sa existe si un dulap. Acesta va fi util cand vine vorba de pastrarea diverselor obiecte, documente etc. Marimea lui o alegi in functie de suprafata de care dispui, iar modul in care e compartimentat, dupa cum ai nevoie. 

 

Organizeaza-ti cat mai bine toate lucrurile

Ca un birou sa fie util e necesara si multa ordine. Aceasta se face cu ajutorul spatiilor special gandite in acest sens: dulapuri, sertare, organizatoare etc. Fiecare obiect trebuie sa aiba un loc clar stabilit si sa stii de fiecare data de unde sa iei ceea ce ai nevoie. 

Lucrurile pe care le folosesti foarte frecvent trebuie sa fie cat mai la indemana, iar cele de care ai nevoie mai rar pot sa stea chiar si in spatii putin mai dificil de accesat (rafturi pozitionate la o inaltime mai mare, dulapuri din alte incaperi decat biroul tau etc.). 

Totodata, pentru a te organiza cat mai bine, e important sa nu incarci inutil cu tot felul de chestii care nu iti sunt necesare, camera in care lucrezi, dar si sa faci ordine periodic si sa arunci ceea ce nu utilizezi. Ai fi surprins/a de cate astfel de obiecte si hartii exista, pentru ca avem tendinta de a pastra o multime de lucruri nefolositoare in ideea ca e posibil sa avem trebuinta de ele la un moment dat. 

 

Foloseste gadget-uri

Utilarea optima a biroului nu poate fi facuta fara o serie de gadget-uri pe masura. Mai departe iti vom vorbi putin despre cele pe care le gasim cel mai frecvent:

Imprimanta – un astfel de device ar trebui sa fie neplipsit de la orice loc de munca. El te va ajuta sa printezi rapid ceea ce ai nevoie, fara a fi necesar sa mai mergi pe la centre de multiplicare sau prin birourile altor colegi. Daca vrei sa cumperi o imprimanta (lista noastra comparativa aici), poti face acest lucru si online, deoarece sunt o multime de magazine care comercializeaza astfel de produse. 

 

 

Lampa – acest articol va fi util mai ales in perioadele in care lumina naturala e mai putine ore pe zi. Nu e placut sa lucrezi pe semi-intuneric dimineata, cand ajungi devreme la munca sau seara, cand soarele apune in jur de ora 16.30. Sa folosesti o lampa e mai intim si mai placut decat un bec ce lumineaza intreaga incapere. 

Cooler – daca la locul de munca intrebuintezi un computer portabil, de ajutor ti-ar putea fi un cooler pentru laptop sau notebook. Acest dispozitiv il va racori, astfel incat computerul tau sa functioneze la parametri optimi intreaga zi si sa nu emita atat de multa caldura. 

Ceas electronic, multifunctional – pe birou, de ajutor, ti-ar putea fi si un ceas multifunctional. Pe langa faptul ca iti arata mereu ora, pentru a te organiza cat mai bine si a face totul la timp, iti poate da detalii si cu privire la temperatura si/sau umiditate. Multe modele pot avea si functia de radio, in caz ca te intereseaza acest aspect. 

Ventilator – daca aparatul de aer conditionat este inexistent sau nu ajunge in directia ta, pentru a te racori in timpul verii, o buna idee ar fi sa intrebuintezi un ventilator. Sunt chiar si modele mai micute, ce pot fi asezate pe masa de lucru, care nu scot foarte mult zgomot si se conecteaza prin USB la PC. 

Tine cont de aspectele mentionate mai sus, daca te intereseaza sa-ti utilezi cat mai optim biroul, pentru a-l putea folosi cu usurinta, avand mereu ordine si cele necesare la indemana. 

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...