5 lucruri pe care le poti face pentru a evita sa-ti iei pranzul pe tastatura

Am modificat articolul ultima data pe: 17.10.19

 

Nu este deloc benefic pentru sanatate si/sau productivitate sa mananci in fuga, pe tastatura atunci cand esti la locul de munca. Cel mai bine e sa iti iei timp pentru a servi pranzul in liniste, pentru a savura hrana si a te relaxa pret de cateva zeci de minute in mijlocul zilei.

Daca ai obiceiul de a manca in fata computerului, trebuie sa incerci o serie de practici care te pot ajuta sa eviti astfel de momente. Iata care sunt cateva dintre ele:

 

Vorbeste cu seful tau pentru a-ti respecta pauza de masa

De multe ori, angajatii prefera sa manance astfel, deoarece nu li se acorda timpul cuvenit pentru pranz. Stim prea bine programul cel mai frecvent intalnit – 8 ore de munca + pauza care de obicei e intre 30 si 60 de minute. Adesea insa, presat/a de sarcinile ce trebuie indeplinite, ajungi sa iti acorzi doar 15-20 de minute pentru a servi ceva rapid.

Ceea ce trebuie sa faci este sa stabilesti din start cu superiorul tau faptul ca doresti sa ti se respecte timpul alocat mesei de pranz. Astfel, nu vor exista neintelegeri. In eventualitatea in care esti angajat/a de ceva timp, poate e cazul sa discuti aceasta problema cu seful tau si sa-i spui ce nemultumiri ai din acest punct de vedere.

Trebuie sa existe respect fata de angajatori, dar bineinteles si fata de angajati. Ei bine, un salariat care nu isi “primeste” timpul alocat mesei se poate considera destul de nerespectat, ceea ce nu il va ajuta cand vine vorba de modul in care se simte apreciat la locul de munca, de productivitate sau atasament organizational.

 

 

Seteaza-ti alarma pentru a manca la timp

Se poate intampla de multe ori sa fii prins/a cu munca si sa nu-ti dai seama de cum trece timpul. Astfel, se duce ora pranzului si iti dai seama ca nu ai mancat. De multe ori, in astfel de cazuri poti fi tentat/a sa ciugulesti rapid ceva si sa te intorci la munca, pentru ca te gandesti ca oricum nu mai ai foarte mult si mergi acasa, unde poti manca linstit/a.

Pentru a nu rata ora mesei, o idee buna ar fi sa-ti setezi o alarma. Cand aceasta suna, ridica-te si mergi in locul destinat pranzului. Daca tocmai esti prins/a in ceva foarte important, mai ingaduie 10 minute pentru ajunge intr-un punct in care te poti opri putin din ceea ce faci pentru o pauza.

Nu amana foarte mult timpul mesei. Nu astepta sa duci la bun sfarsit o anumita sarcina, ci gaseste un moment in care te poti sustrage cateva minute. Da, stim ca poti fi presata/a de termene limita, stres si asa mai departe, dar, 30 de minute de respiro te pot face sa fii apoi mult mai productiv/a si sa vezi problemele cu alti ochi.

 

Consuma mancare gatita, care e mai greu de servit din fata tastaturii

Cand suntem tentati sa mancam in fata PC-ului? Atunci cand avem o tastatura la un pret bun, in care nu am invesit foarte mult? Nu, ci atunci cand hrana pe care o consumam e foarte usor de ingerat astfel.

O felie de pizza, un burger, o salata, un chips, un covrig, o sticla de iaurt si asa mai departe – toate acestea pot fi mancate rapid, in timp ce tastam, dam scroll, notam diverse lucruri etc. Pentru a scapa de astfel de obiceiuri, ideal ar fi sa alegi sa aduci pentru masa de pranz hrana gatita, calda – ciorba, tocanita, peste la cuptor, paste, ciulama si asa mai departe.

Nu trebuie sa-ti gasesti scuze sa faci lucrul acesta, mai ales atunci cand firma iti pune la dispozitie un frigider pentru a pastra alimentele, dar si un cuptor cu micounde pentru a le incalzi.

Lasa comoditatea si alege sa consumi o hrana sanatoasa. Daca nu ai posibilitatea de a o pastra/incalzi la locul de munca si ai obiceiul de a comanda, opteaza pentru mancare gatita, calda, care sa te “forteze” sa o savurezi in locul special amenajat pentru pranz.

 

Evita sa rontai intre mese

Aceasta practica este din pacate frecvent intalnita si nu este una buna, ci dimpotriva. Multi dintre cei care consuma mereu tot felul de gustari ocolesc masa de pranz sau o iau pe fuga, pe tastatura. De ce? Pentru ca nu le mai este cu adevarat foame.

Pentru a evita sa rontai, trebuie sa nu ai la tine astfel de “tentatii”. Nu spune nimeni sa nu-ti iei un desert pentru pranz sau o gustare cu 2 ore inainte. Insa, daca ai mereu pe birou covrigei, biscuiti, saratele etc., fara sa realizezi ii dai de lucru stomacului non-stop.

 

 

Fa-ti o regula din a manca in bucatarie sau intr-un alt loc, diferit de cel in care muncesti

Rar se mai intampla sa existe firme care nu au un loc special amenajat pentru luarea pranzului, mai ales daca vorbim de domenii care presupun munca la birou si implicit tentatia de a manca pe tastatura.

Ei bine, daca mediul tau de lucru iti pune la dispozitie o sala pentru a servi alimente, profita de acest lucru. Lasa cateva zeci de minute munca, mergi in bucatarie, mananca, relaxeaza-te si detaseaza-te putin de tot ce inseamna job.

Vei observa faptul ca apoi te vei simti mai plina/a de energie si vei fi mai productiv/a, deoarece hrana iti va oferi nutrientii necesari pentru a prinde forta pentru restul zilei, iar minutele de respiro ii vor permite creierului sa se relaxeze putin.

Poate e momentul sa constientizezi mai bine ca te supui anumitor riscuri cand vine vorba de astfel de obiceiuri, iar acestea iti pot afecta sanatatea (obezitate, hipertensiune, diabet etc.), dar si productivitatea la locul de munca.

Mananca linistit/a timp de 15-20 de minute, apoi in timpul care a mai ramas, plimba-te putin prin birou, pe holuri sau iesi pentru a lua o gura de aer. Cand se sfarseste pauza si te intorci la calculator vei vedea ca te vei concentra mult mai bine si restul zilei va trece mai usor.

Angajat fiind, ai multe obligatii pe care trebuie sa le indeplinesti. Nu uita insa ca ai si o serie de drepturi care trebuie sa ti se respecte – pauza de masa este unul dintre ele.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...