5 sfaturi despre cum sa scapi de durerile de spate

Am modificat articolul ultima data pe: 16.12.19

 

Durerile de spate fac parte din viata noastra. Cu totii le-am avut macar in episoade scurte. Unii poate nici acum nu au scapat de ele. Daca inca te deranjeaza astfel de probleme, ai grija la modul in care iti desfasori viata de zi cu zi, fa-ti timp pentru sport si masaj, mentine o greutate normala a corpului si daca ti se pare ca e mai mult decat o durere banala, mergi la medic. 

 

Printre cele mai frecvent intalnite afectiuni se regaseste si durerea de spate. Aceasta poate avea multiple cauze, de la o simpla oboseala sau raceala, la probleme de sanatate mult mai grave, ce necesita poate si interventii chirurgicale. 

Daca problema pe care o ai persista de ceva timp si vrei sa scapi mai rapid de ea, iti vom da in cele ce urmeaza cateva sfaturi care-ti pot veni in ajutor. 

 

Controleaza-ti greutatea

Greutatea in exces nu este buna pentru nimeni, indiferent de sex, varsta si asa mai departe. Ea poate da grave probleme de sanatate, printre care se numara si durerile de spate. Medicul Ion Manea sustine ca aceasta este una dintre cele mai comune cauze care pot duce la aceasta afectiune. 

Pentru a mentine o masa corporala normala, ai nevoie, in primul rand, de obiceiuri alimentare bune. Alimentatia trebuie sa fie una sanatoasa, cu multe fructe si legume si fara combinatii care contribuie la adunarea kilogramelor in exces (de exemplu, cartofi cu paine, orez cu carne, oua cu peste, branza cu fasole etc.). Ideea e ca stomacul nu poate digera doua alimente concentrate simultan. 

Pentru a manca sanatos evita sa combini cu fructe/legume mai mult de doua proteine, nu amesteca intre ele proteinele animale (carne, oua, branza) cu cele bogate in amidon (orez, paine, paste), nu combina fructele cu zaharul, nu manca grasimi alaturi de amidon si evita fructele acide (portocala, mar) in acelasi timp cu cele dulci (banane, pepene). 

Greutatea poate fi controlata si prin sport. Ideal ar fi sa iti faci un abonament la sala, deoarece te ajuta mai mult cand vine vorba de motivatie. Iar daca esti o persoana sedentara de mult timp, poti incepe usor, cu o sesiune de 15-20 de minute de yoga, pe care o poti face chiar in propria sufragerie.

 

 

Pastreaza in permanenta o postura corecta

Durerile de spate apar frecvent din cauza faptului ca nu ai o postura corecta. Ca sa-ti dai seama ce anume presupune aceasta, asaza-te langa un perete, cu omoplatii lipiti de zid. Vei vedea ca in astfel de situatii vei sta corect si vei avea coloana dreapta.

Ca sa-ti dai seama daca adopti sau nu o postura corecta e important sa nu-si vezi omoplatii cand te uiti in directia lor (daca ii poti observa, spatele e prea curbat), sa ai umerii drepti, pentru a nu instramba coloana, sa iti tii in pozitie dreapta si genunchii (nu curbati in interior) si sa ai bazinul drep, aliniat cu spatele, nu inainte. 

Pastreaza o pozitie corecta a spatelui si cand stai pe canapea sau vrei sa ridici ceva de jos (te indoi din genunchi si greutatea respectiva sa fie luata in maini. Acestea trebuie fortate in principal, in astfel de situatii, nu spatele).

 

Foloseste un scaun ergonomic la birou

Uneori suntem tentati sa credem ca de dureri de spate sufera in principal persoanele care isi solicita fizic mult organismul in timpul zilei (muncitori in constructii, agricultori, manipulatori in depozit etc.). Insa, se pare ca nu e chiar asa. Foarte multi din cei care lucreaza la birou au dureri de spate, iar acest lucru se intampla din cauza faptului ca statul pe scaun pune presiune pe zona lombara. 

Pentru a evita astfel de probleme sau pentru a reduce din intensitatea durerii e foarte important sa folosesti un scaun ce permite reglaje, dar si sa iei pauze frecvente, pentru a face miscare. Aceasta din urma poate consta in diverse intinderi sau in plimbari scurte facute in birou sau in afara acestuia. Pe langa faptul ca iti vei relaxa putin corpul, te vei si destresa, pentru a putea reveni in forta apoi. 

De ajutor ti-ar putea fi si o serie de birouri (aici lista noastra comparativa) care sa iti permita sa ajungi intr-un mod confortabil la zona de lucru. Vezi, in acest sens, o inaltime de circa 73-76 cm. 

 

Fii activ/a

Cand vorbim de exercitii fizice, nu ne referim doar la cele necesare pierderii in greutate, ci mai ales la cele ce tin de mobilitatea si flexibilitatea corpului. Chiar daca ai o greutate normala, poti avea dureri de spate si sportul, in special yoga, te ajuta in acest sens. 

 

 

Varianta cea mai simpla ar fi aceea de a face la domiciliu tot felul de miscari ce reduc din tensiunea de la nivelul spatelui. In acest sens, doctorul Madalina Craciun, specialist in Recuperare, Medicina Fizica si Balneologie vine cu o serie de exemple, precum: intinderea coloanei prin exercitii ca “postura copilului” (te asezi in genunchi si cu mainile intinse, sprijinite pe podea iti intinzi coloana, lasandu-ti usor posteriorul spre calcaie), aplecari ale genunchilor (din pozitia intins pe spate iti lipesti picioarele, intinzi mainile pe langa corp apoi ridici genunchii, dupa care ii lasi cand intr-o parte, cand in alta, mentinand pozitia timp de cateva secunde si repetand asta de 8-10 ori), ridicarea fesierilor de la sol (stai pe spate, cu picioarele lipite, talpile pe sol, mainile pe langa corp si genunchii indoiti, iar din aceasta pozitie, impingi in picioare si ridici sezutul). 

Daca nu te poti motiva prea mult pentru a face miscare acasa, opteaza pentru un abonament la sala, eventual sub supravegherea unui antrenor personal. 

 

Mergi la medic 

In eventualitatea in care durerea e persistenta si nimic nu pare sa functioneze, nu sta prea mult pe ganduri si mergi la medic. In functie de cat de avansata e problema, acesta iti poate recomanda masajul, kinetoterapia, fizioterapia, diverse tratamente cu pastile, injectii, geluri etc. sau chiar interventii chirurgicale. 

Pentru a nu ajunge in punctul in care aceste afectiuni sa fie greu de tratat, apeleaza la doctori cat mai repede, daca simti ca nu e o durere banala. 

Sfaturile noastre pot fi de folos oricui are astfel de probleme. Acum, ramane la atitudinea ta daca le iei sau nu in calcul. Exercitiile fizice, masajul, alimentatia sanatoasa si postura corecta la birou reprezinta aspecte pe care le poti controla fara ajutor de specialitate. Insa, daca e vorba de tratamente medicamentoase, cel mai bine e sa apelezi la medici.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...