5 sfaturi utile pentru a pastra o ambianta placuta la birou

Am modificat articolul ultima data pe: 06.12.19

 

Atunci cand iti petreci in jur de 8-9 ore pe zi la birou e foarte important ca mediul respectiv sa fie unul cat mai placut, astfel incat sa nu te simti prea obosit/a la finalul unei zile de munca. Ce poti face in astfel de situatii? Sa tii cont de o serie de sfaturi care sa te ajute sa ai zile cat mai usoare, cu un ambient linistit si oameni relaxati in jurul tau.

 

Amenajeaza-ti spatiul intr-un mod placut si util

Pentru a-ti organiza cel mai frumos birou e nevoie sa alegi in primul rand cu grija mobila. Opteaza pentru culori cat mai placute si spatii de depozitare care sa-ti permita sa asezi lucrurile asa cum iti doresti.

Dar, e foarte posibil sa nu ai aceasta sansa, deoarece va trebui sa-ti desfasori activitatea la un birou care ti se ofera din start. In astfel de cazuri, daca nu e impotriva politicii companiei, amenajeaza-ti respectivul loc in asa fel incat sa fie cat mai atractiv pentru tine: organizatoare, fotografii cu cei dragi, flori de ghiveci etc.

 

 

Pentru a te simti cat mai bine e important sa folosesti si un scaun comod, care sa contribuie la pastrarea unei pozitii cat mai corecte atunci cand lucrezi la o masa. Sunt tot felul de modele ergonomice, gandite special pentru cei care petrec multe orie pe scaun.

Daca incaperea e una pe care o intrebuintezi exclusiv tu, foloseste piese decorative de impact, care sa atraga atentia intr-un mod pozitiv. Daca imparti biroul cu alte persoane, negociati in asa fel incat sa-l faceti impreuna sa arate mai bine si sa fie un mediu de lucru placut.

 

Pastreaza o relatie buna cu colegii de munca

O ambianta placuta la birou presupune si relationarea intr-un mod cat mai placut cu colegii. Cu siguranta nu te vei simti prea bine daca legaturile dintre voi nu sunt bune.

Ca sa te intelegi bine cu ei, in primul rand trebuie sa fii o persoana care isi vede de viata ei, nu de a altora. Nu e bine sa barfesti si sa discuti cu alti colegi despre viata privata a anumitor indivizi.

Apoi, e important sa spui in fata ceea ce te deranjeaza la anumiti oameni. Dar e recomandat sa faci acest lucru intr-un mod asertiv, neinvinuind, ci spunand cum anume ti-ar placea sa fie.

De exemplu, daca unul dintre colegi are obiceiul de a vorbi foarte tare si e deranjant pentru tine, nu ii spui “Lasa tonul mai incet ca ma scoate din minti si nu ma pot concentra”, ci ai putea folosi formulari in genul “Mi-ar placea ca in birou sa vorbim pe un ton mai linistit, astfel incat sa fie o atmosfera placuta pentru toata lumea”.

Totodata e important sa nu aduci la munca problemele pe care le ai acasa. Cu totii ne confruntam cu fel si fel de situatii mai neplacute, insa, colegii tai nu se vor simti confortabil sa te auda cum te plangi de ceea ce ti se inampla. Da, poti face acest lucru cu o persoana care iti e mai apropiata, daca iti permite, dar e mai bine sa pastrezi lucrurile mai intime pentru familie si prieteni.

Ai grija si la aspectele care au legatura cu munca. Nu te implica in activitatile colegilor tai daca nu ai fost derogat/a sa faci acest lucru sau daca nu ti s-a cerut ajutorul. Trebuie sa iti vezi de munca ta si sa nu intervii in ceea ce fac ceilalti, deoarece multi pot interpreta acest lucru ca pe ceva negativ.

 

Indeplineste-ti sarcinile intr-un mod cat mai responsabil

Daca nu iti dai interesul pentru a face totul cat mai bine, va fi destul de greu ca ambianta sa fie una placuta. Pe langa faptul ca e posibil sa te simti tu oarecum stingher/a e foarte probabil sa fii si mustrat/a de catre superiori. Daca se intampla acest lucru, va interveni stresul, supararea si lucrurile nu vor mai fi asa cum poate ti-ai dori.

Da, e posibil ca uneori sa nu iasa totul asa cum vrei tu sau cum isi doreste managerul tau, insa, daca iti dai cu adevarat silinta si faci tot ce depinde de tine, acest lucru se va vedea si vei primi aprecieri din partea celor din jur.

 

Fii o persoana cat mai organizata

E frustrant sa cauti lucruri si sa nu le gasesti, sa ai un haos general pe birou si sa nu stii niciodata ce si unde se afla. Dar, daca te organizezi cat mai bine, vei observa ca lucrurile stau altfel. Pe langa faptul ca ai putea fi o persoana si mai productiva, vei avea si un spatiu de lucru ingrijit si gata mereu de treaba.

Organizarea trebuie sa se faca si la nivel de obiecte decorative (dulapuri, birou, sertare, spatii de depozitare), dar si la nivel scris, mai exact, punand pe hartie ce anume ai de facut si tinand o agenda a lucrurilor importante.

 

Foloseste-te de tehnologie

Chiar daca ramai “adeptul clasicismului” si poate ca inca mai folosesti un stilou, de pilda, pentru o ambianta placuta, ia in calcul si utilizarea tehnologiei. De exemplu, un laptop te poate ajuta sa iti organizezi foarte bine tot ce ai de facut sau iti poate oferi muzica de care ai nevoie pentru a te relaza si a face totul cat mai bine. Daca ceea ce asculti tu nu e pe placul colegilor de birou, poti folosi o pereche de casti.

Ai insa si grija la modul in care folosesti tehnologia si nu face abuz daca nu ti se permite.

 

 

Tot in categoria tehnologiei intra si obiectele precum: lampile de birou (de mare folos daca ai nevoie de o iluminare mai puternica in spatiul tau de lucru), piedicile pentru cabluri (utile pentru a nu avea fire care sa te incurce, mouse-urile performante, care nu fac zgomot (pentru a nu-ti deranja colegii de munca) etc.

Sunt o multime de gadget-uri care pot fi utile la birou, insa depinde mult de domeniul in care iti desfasori activitatea, deoarece, de exemplu, un dispozitiv care ajuta la crearea clipurilor video 3D nu e necesar unui functionar de la banca. Cauta asadar produsele care sa fie potrivite si utile pentru tine.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...