5 sfaturi utile pentru a-ti creste productivitatea la birou

Am modificat articolul ultima data pe: 17.10.19

 

Locul de munca trebuie sa fie un mediu cat mai placut, pentru a avea parte de rezultate pe masura asteptarilor. Da, e normal sa fie si zile mai monotone, mai grele, mai stresante, insa, pentru a fi cat mai rare, trebuie sa ai totul amenajat intr-un mod cat mai placut si util: foloseste cel mai frumos birou, care sa fie incapator, bine organizat, intrebuinteaza accesorii care te-ar putea ajuta in tot felul de situatii (perna suport pentru spate, sezut, suport pentru picioare, organizatoare, instrumente de scris etc.) si da-ti silinta pentru a duce la indeplinire cu bine fiecare sarcina.

Sunt insa momente in care poti simti ca nu esti suficient de productiv/a la locul de munca si iti doresti ca acest lucru sa se schimbe. Ce poti face? Iti vom da cateva sfaturi pe care poti incerca sa le pui in practica:

 

Organizeaza-te!

Pentru a avea rezultatele asteptate, atunci cand iti desfasori activitatea la locul de munca, e important sa stii sa te organizezi cat mai bine.

Acest lucru trebuie facut in primul rand in ceea ce priveste sarcinile. Noteaza-ti exact ce e necesar sa duci la indeplinire, cand si in cat timp. Pune totul pe hartie si eventual foloseste post-it-uri pentru a afisa undeva la vedere termenele limita.

E bine sa ai o agenda in care sa-ti treci mereu ce ai de realizat si cand anume, lucru valabil si pentru activitatile zilnice, nu doar pentru cele de la birou. Astfel vei avea senzatia faptului ca detii controlul si stii intotdeauna ce ai de facut. Si chiar asa va fi.

Apoi, e bine sa fii o persoana organizata si in privinta obiectelor pe care le ai in incaperea in care lucrezi. Pastreaza mereu curatenia pe masa, foloseste accesorii de depozitare pentru instrumente de scris (aici o lista comparativa), dosare, foi etc. Cu cat e totul mai in ordine, cu atat iti va fi mai bine si nu vei pierde timpul cautand cand ai nevoie de ceva.

E foarte probabil sa folosesti un computer la munca, din moment ce lucrezi la birou. Si in acesta trebuie sa fie totul cat mai organizat. Pastreaza fiecare document/fisier in folderul destinat lui, nu amesteca directoarele de munca cu cele pe care le folosesti pentru relaxare (muzica, de exemplu) si denumeste totul in asa fel incat sa fie usor de gasit.

 

 

Da-ti silinta pentru a fi cat mai atent/a

Ei bine, momentele de neatentie pot reduce din productivitatea la locul de munca, deoarece, o greseala odata facuta, trebuie cumva indreptata, ceea ce inseamna ca vei pierde mai mult timp, vei resimti stres, te vei enerva si asa mai departe.

E important sa incerci sa te concentrezi cat mai bine si sa iti canalizezi toata atentia pe ce anume ai de facut. Mai bine sa ai grija si sa fii putin mai lent/a in ceea ce faci, decat sa te grabesti, sa gresesti si sa trebuiasca sa o iei de la capat.

Da, stim ca e posibil sa mai ai si zile in care esti mai distras/a si e de inteles, insa, incearca sa nu faci un obicei din asta. Nu pierde noptile in zilele in care muncesti, alimenteaza-te corespunzator si incearca sa te detasezi de problemele personale atunci cand esti la birou.

 

Fii cat mai responsabil/a

Responsabilitatea este un factor important cand vine vorba de productivitate. Cu cat esti mai constient/a si mai stabil/a in ceea ce ai de facut, cu atat mai bine.

Poate ai momente in care nu iei chiar totul in serios sau esti mai distras/a, insa, cand vine vorba de munca, aceste lucruri te pot costa in ceea ce priveste randamentul.

Ia decizii intelepte, consulta-te cu colegii sau superiorii daca nu esti sigur/a de anumite aspecte, asuma-ti greselile, sarbatoreste succesul si trateaza totul cu maturitate. Cu cat esti o persoana mai responsabila, cu atat vei fi si mai productiva.

 

Mentine-ti optimismul!

Cand muncesti, trebuie sa ai incredere in ceea ce stii sa faci, sa fii stapan/a pe situatie si sa crezi de fiecare data ca totul va fi bine. Daca pornesti din start cu ideea ca o sarcina e prea dificila sau ca pot interveni tot felul de obstacole, vei atrage in jurul tau o energie negativa care nu va face altceva decat sa reduca din randament.

Pastreaza-ti optimismul chiar si in cele mai dificile situatii si vei vedea ca task-urile vor fi mai simplu si mai placut de indeplinit, tu vei fi mai relaxat/a si nivelul de productivitate se va vedea in rezultatele obtinute.

 

 

Fa-ti un obicei din a lua pauze la anumite intervaluri

Studiile facute de-a lungul timpului au demonstrat faptul ca pauzele scurte, dar frecvente, cresc randamentul la locul de munca. Ar trebui sa stie asta si seful tau, nu-i asa?

De multe ori esti atat de prins/a in ceea ce faci, incat nici masa nu o iei in mod corespunzator. Iti suna cunoscut? Da, ti se intampla si tie, si mie si tuturor. Dar, daca vrei sa ai cu adevarat rezultatele dorite si sa fii o persoana productiva, nu trebuie sa ignori momentele de intrerupere a activitatii, pentru cateva minute. Ia-ti timp pentru a manca in liniste la pranz, dar si pentru a te ridica de pe scaun si a lua o gura de aer o data la 1-2 ore.

Din pacate, in Romania, un angajat care isi ia frecvent pauze poate fi considerat neinteresat, lenes si asa mai departe. Angajatorii au obiceiul de a-i aprecia pe cei care mananca in graba in timp ce lucreaza, nu stiu ce sunt pauzele si sunt toata ziua setati pe munca. Insa, cand vine vorba de productivitate, in practica, se pare ca cei care isi intrerup putin activitatea mai des, au rezultate mai bune.

Da, daca lucrezi inteligent poti face in 4 ore cat fac altii in 8. Se pare ca ideal pentru randament ar fi sa iei 17 minute de pauza la 52 de minute de munca. Dar, cu siguranta sefului tau i se va parea prea mult, motiv pentru care incearca sa stai macar 5-10 minute la 1-2 ore.

Pentru a fi sigur/a de faptul ca nu ratezi micile momente de respiro, poti sa-ti setezi o alarma care sa te anunte cand e timpul sa pui putin pe pauza ceea ce faci.

Tine cont de cele mentionate mai sus si vei vedea ca sarcinile pe care le ai de facut la locul de munca vor fi mai usor de indeplinit si la sfarsitul programului nu te vei mai simti la fel de epuizat/a.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...