6 cauze ale durerilor de spate

Am modificat articolul ultima data pe: 17.10.19

 

Foarte multe persoane se plang de durerile de spate. Unele au episoade scurte, care trec in cateva ore sau zile, altele simt un astfel de disconfort de luni de zile, poate ani si nu reusesc sa gaseasca o rezolvare, chiar daca au mers poate la o multime de medici.

Care sunt cele mai frecvente cauze ale durerilor de spate, iti vom spune in cele ce urmeaza.

 

Diverse afectiuni

In momentul in care resimti lombare, daca acestea sunt persistente si frecvente, trebuie sa te asiguri de faptul ca ele nu iti semnaleaza o problema de sanatate grava.

De multe ori, durerile de spate pot sa apara din cauza unor: afectiuni ale rinichilor, probleme la nivelul pancreasului, infectii ale vezicii biliare, inflamatii ale vezicii urinare etc. Acestea insa sunt de cele mai multe ori asociate si cu alte simptome, deci, trebuie sa urmaresti si sa vezi exact ce se intampla.

Daca disconfortul nu pare a fi unul banal si nu trece in cateva zile, mergi la medic pentru a ti se pune un diagnostic clar. Aceste neplaceri sunt foarte frecvente si in cazul persoanelor care sufera deja de diverse afectiuni precum: distrofie musculara, hernie de disc, artrita, osteoporoza etc.

 

Manevrarea incorecta a lucrurilor cu gabarit

Durerea poate sa apara si brusc, daca nu ai grija la modul in care muti diverse lucruri. Orice miscare brusca sau gresita, poate fi cauza unor astfel de probleme.

Totodata, fii foarte atent/a la modul in care ridic de jos obiecte foarte grele. In astfel de cazuri, spatele este intins foarte mult, daca alegi sa faci acest lucru dintr-o pozitie in care stai cu picioarele drepte, intinse. Recomandat e sa te asezi pe vine, sa iei ce ai nevoie in ambele maini si sa impingi greutatea in picioare.

Apoi, cand e necesar sa cari greutati mai voluminoase, incearca sa le imparti astfel incat ele sa fie duse in ambele maini. Procedand altfel, nu iti vei solicita doar spatele, ci si mainile, umerii, zona cervicala sau soldurile.

 

 

Pozitia incorecta la volan

Daca petreci foarte mult timp la volan, sansele de a avea dureri de spate din aceasta cauza sunt destul de mari. E important sa iti reglezi scaunul in asa fel incat sa ai o pozitie cat mai corecta.

Aceasta din urma e caracterizata de: capul drept, privirea inainte; postura dreapta, cu pieptul impins inainte; bratele si coatele pozitionate langa corp; palmele in partea de jos a volanului; spatele lipit de spatar; genunchi relaxati.

Pentru a putea pune in practica aceste caracteristi, fii atent/a la urmatoarele aspecte: condu masini ce permit reglarea scaunului in ceea ce priveste spatarul si inaltimea, nu tine obiecte grele in buzunare, care te-ar putea face sa te simti inconfortabil si ia pauze frecvente, pentru a iesi din masina si a te plimba putin.

 

Pozitia incorecta pe scaun

Foarte des, de dureri de spate se plang cei care lucreaza la birou. Ei sunt nevoiti sa stea ore in sir pe un scaun si de cele mai multe ori se poate intampla ca acesta sa nu fie ergonomic. Daca doresti sa iti schimbi un astfel de obiect, aici gasesti lista noastra de produse, ce te va ajuta in alegerea pe care o ai de facut.

Daca iti poti cumpara scaunul, opteaza pentru un model ce iti permite reglarea pe inaltime, ce are spatar ajustabil, cotiere ce pot fi pozitionate cum ti-e mai bine si asa mai departe.

Alege in acelasi timp si o varianta cu o tapiterie confortabila. De exemplu, cele din piele (naturala sau sintetica) sunt usor de curatat, intretinut, dar pot fi inconfortabile, cand e foarte cald si transpiri mult. Cele din mesh insa, permit o ventilare mult mai buna, ce nu-ti va creea probleme cand temperaturile sunt foarte ridicate.

 

Sarcina

In perioada in care esti insarcinata, uterul creste si astfel centul de greutate al corpului se schimba, iar ligamentele la nivelul bazinului se relaxeaza. Aceste aspecte duc la dureri de spate, care pot deveni din ce in ce mai puternice, pe masura ce sarcina inainteaza.

Poti insa reduce din disconfortul resimtit, daca esti putin atenta si ai grija la ce anume faci, la cum iti desfasori diverse activitati.

E foarte important sa incerci sa mentii o postura corecta a corpului. Cand e nevoie sa stai in picioare, fa asta stand drept, cu pieptul in fata si umerii inapoi, si evita sa indoi genunchii. Daca e necesar sa stai mult timp pe scaun, e bine sa optezi pentru un model cu spatar si sa pui o perna speciala in zona lombara.

Pentru a evita astfel de dureri, cand esti insarcinata incalta-te adecvat. Poarta tocuri cu inaltime de circa 5 cm, deoarece iti vor asigura o bolta de sprijin.

 

 

Ai in vedere si modul in care ridici de jos obiecte mai grele. Ideal ar fi sa nu faci acest lucru, insa, daca e musai, adopta o pozitie in care picioarele sa iti stea sprijinite cat mai bine si indoie-te din genunchi, nu din spate.

Pentru a preveni durerile din aceasta perioada a vietii tale, incearca sa dormi pe o parte, mergi la masaj si fa sport pentru femei insarcinate. Vei vedea ca te vei simit mult mai bine.

 

Obezitate

Durerile de spate sunt extrem de frecvente in cazul persoanelor care sufera de obezitate, deoarece tendinta este aceea de a pune mare parte din greutate in zona de mijloc a corpului. Acestea fiind zise, coloane este solicitata mai mult decat ar fi recomandat, iar muschii abdomenului isi pierd din forta si nu o mai pot sustine.

In astfel de cazuri, problema ti-o poate rezolva scaderea in greutate. Trebuie sa faci mai multa miscare si sa adopti un stil alimentar sanatos, pentru a pierde kilogramele care sunt in plus si sa ajungi la o masa corporala normala, care sa nu-ti afecteze sanatatea.

Acestea pot fi o parte dintre cauzele care pot duce la dureri de spate. Un astfel de disconfort iti poate da peste cap viata, daca nu ai grija sa intervii la timp si sa mergi la medic atunci cand ceva ti se pare ca nu e in regula.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...