6 erori pe care trebuie sa le eviti cand iti alegi tinuta de birou

Am modificat articolul ultima data pe: 16.12.19

 

Cand mergi la birou e bine sa adopti o tinuta potrivita. Aceasta trebuie sa fie caracterizata prin decenta, marimi adecvate, culori alese cu grija, accesorii de bun gust si lipsa mesajelor nepotrivite cand vine vorba de imprimeuri cu imagini sau text. La urma urmei e vorba de modul in care te prezinti intr-un colectiv, iar acolo e nevoie sa arati bine si sa atragi priviri in mod pozitiv. 

 

Din moment ce lucrezi la birou, trebuie sa fii foarte atent/a la modul in care iti alegi tinuta. Unele companii precum bancile sau cabinetele medicale impun diverse piese vestimentare. Insa, daca nu ai reguli in acest sens, trebuie sa iti alegi cu grija hainele, incaltamintea si accesoriile. Acestea fiind spuse, recomandat ar fi sa eviti:

 

Imbracamintea de marime nepotrivita

Cand iti cumperi haine, ideal e ca acestea sa ti se potriveasca perfect si sa iti complimenteze corpul. Cele prea mici sau prea mari iti pot da un aspect neingrijit, ceea ce nu ti-ai dori. Da, exista piese ce merg purtate intr-o marime mai mare, precum pulovere, tricouri etc. Insa, daca vorbim de rochii, pantaloni, sacouri si asa mai departe, ele trebuie sa-ti vina foarte bine. 

E posibil sa slabesti foarte mult sau sa te ingrasi. In astfel de cazuri, va trebui sa-ti schimbi si tinutele. Prin casa poti purta orice, insa, cand vine vorba de birou, trebuie sa arati decent, nu sa te ineci in haine sau sa pocneasca pe tine.

 

Tinutele indecente

Indecenta nu are ce cauta la locul de munca. Rochiile stramte, decoltate, cu spatele gol, pantalonii foarte scurti, tricourile deasupra buricului, camasile descheiate etc. nu sunt potrivite pentru a le adopta la birou. Da, poti merge cu ele in club, la plaja sau in astfel de locuri, dar nu la job. 

Daca iti place sa porti rochii si fuste, lungimea acestora trebuie sa fie la linia genunchiului, pentru a arata bine si atunci cand te asezi/ridici, decolteurile nu trebuie sa fie foarte adanci, iar spatele e recomandat sa fie acoperit. 

In privinta pantalonilor scurti, acestia pot fi o alegere buna pentru birou, daca nu lucrezi direct cu publicul. De exemplu, barbatii/femeile care muncesc in IT, inginerie, marketing sau alte astfel de domenii si nu trebuie sa interactioneze direct cu clientii, pot opta pentru tinute ce includ astfel de piese vestimentare. 

Daca e vorba de camasi, ele pot fi purtate deschise cand lucrezi pe santier, in agricultura sau in alte astfel de locuri. La birou, insa, niciodata camasa nu se tine descheiata. In privinta tricourilor, daca sunt intr-o culoare neutra sau au un imprimeu simplu, le poti asorta cu o jacheta sau un sacou.

 

 

Prea mult alb-negru

Multi au tendinta de a opta in principal pentru haine alb-negru cand vine vorba de mediul office. Insa, nu e in regula nici sa folosesti obsesiv aceste doua nuante. Trebuie sa mai si schimbi, sa mai adopti si tinute in alte culori neutre sau chiar mai vesele. 

Nu e recomandat insa nici sa cazi in cealalta extrema si sa porti culori prea accentuate sau imprimeuri extrem de puternice. Daca totusi vrei astfel de nuante, ele trebuie sa fie prezente pe o singura piesa vestimentara (de exemplu, un pantalon negru cu un top rosu, o fusta in dungi cu o bluza alba etc.). 

 

Incaltamintea neinspirata

Nu doar hainele sunt importante cand vine vorba de tinuta adoptata pentru a merge la birou, ci si incaltamintea. 

In cazul femeilor, acestea trebuie sa evite pantofii cu toc foarte inalt (deoarece vei sta in ei circa 8 ore, sunt potriviti in special pentru alegeri foarte elegante), cei foarte colorati, mai ales daca ai o tinuta vesela, cei cu aplicatii metalice (sunt considerati nepotriviti pentru hainele sobre si neutre) sau incaltaminte ce se poarta cu degetele la vedere. 

In privinta barbatilor, acestia trebuie sa evite sandalele. Dupa cum bine stim, acestea nu se folosesc in combinatie cu sosetele. Ei bine, nu e deloc decent sa apari la munca in incaltaminte ce permite observarea degetelor de la picioare. 

 

Accesoriile nepotrivite/in exces

Si accesoriile pot juca un rol important. Ele pot da un plus tinutei sau o pot strica. Daca vrei sa faci totul cat mai bine evita excesele. Nu e loc de ele cand vine vorba de mediul office. Nu te împopotona cu bratari, coliere, cercei extravaganti, curele cu tot felul de insertii, ceasuri foarte mari etc. 

Foloseste accesorii simple, neutre, care nu au caracter personal, care nu au pene, franjuri, forme precum floricele, inimioare etc. si evita bijuteriile din zirconiu sau cristal (sunt recomandate doar seara).

 

 

Hainele cu mesaje nepotrivite

Foarte multe persoane adopta la birou tinute casual, deoarece li se permite acest lucru si nu li se impune sa mearga neaparat imbracate in haine office. De multe ori, ele aleg tricouri cu tot felul de imprimeuri sub forma de text sau imagine. Ei bine, acestea trebuie alese cu grija. Nu trebuie sa fie jignitoare pentru cei din jur, nu trebuie sa contina mesaje indecente sau controversate. 

Credem ca e important ca la locul de munca sa avem o masa de lucru confortabila si suficient de incapatoare, motiv pentru care avem in vedere alegerea unui birou (aici o lista cu modele comparate) potrivit. 

Ne dorim sa stam cat mai comod, din moment ce ne petrecem 8 ore pe zi in acel loc, asadar, conteaza foarte mult alegerea unui scaun, iar acesta e recomandat a fi ergonomic pentru a nu avea dureri de spate. Totodata, avem in vedere si modul in care ne orgnaizam lucrurile si felul cum arata per total intregul spatiu. 

Pe langa toate acestea, trebuie sa ne ingrijim si de tinuta. Ea trebuie sa fie una decenta, iar sfaturile pe care le-am dat mai sus iti pot fi de mare ajutor in acest sens. Tine cont de ele si nu vei da gres cu alegerea pieselor vestimentare potrivite pentru a merge la munca si nu vei atrage comentarii si priviri negative din partea superiorilor si colegilor. 

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...