6 greseli pe care majoritatea le facem cand suntem la birou

Am modificat articolul ultima data pe: 17.10.19

 

Multi dintre noi lucram la birou si ne confruntam cu o serie de probleme pe care de multe ori nu le sesizam, nu le luam in seama. Acum insa, ne-am gandit sa aducem in atentia ta cateva greseli pe care le facem cu totii foarte frecvent. Acestea nu ne aduc beneficii, ci dimpotriva si trebuie sa incercam sa gasim metode prin care sa le indreptam.  

 

Nu luam pauze la intervale regulate

Pauzele sunt foarte importante pentru cresterea randamentului la locul de munca, insa, multi angajatori nu sunt constienti de acest fapt si isi forteaza intr-o oarecare masura angajatii sa lucreze cat mai mult, permitand pauze doar la pranz, pentru a manca.

Insa, atunci cand lucrezi la birou totul poate deveni monoton si mai dificil, daca nu acorzi importanta micilor pauze. Daca ti se permite sa te opresti la intervale regulate, fa acest lucru. De ce? Pentru ca te vei detasa pentru cateva minute si apoi e posibil sa vezi lucrurile dintr-un alt unghi.

Nu iti propune sa te opresti cand termini o anumita sarcina, de exemplu, deoarece poate dura ore in sir sa ajungi la un final. Gaseste mai bine un moment oportun in care sa poti pune totul putin pe pauza.

 

Nu dam importanta alimentatiei

Aceasta e poate una dintre cele mai mari probleme cu care ne confruntam. Ne e mai usor sa mancam rapid ceva fast-food, decat o ciorba sau o tocanita, ne e mai comod sa cumparam din mers doi covrigi si un iaurt, decat sa ne trezim cu 20 de minute mai devreme pentru a manca acasa un mic-dejun consistent.

Ei bine, obiceiurile alimentare proaste, care sunt mentinute un timp indelungat, ne pot afecta sanatatea si ne pot da peste cap organismul. Incearca sa-i dai importanta cuvenita acestui aspect si sa mananci cat mai multa hrana gatita, sanatoasa, chiar daca uneori e mai dificil de incalzit sau ingerat decat o pizza sau o shaorma pe care o iei de la colt de strada.

 

 

Nu stim sa spunem “stop”, atunci cand simtim ca nu mai putem

Termenul de burnout este tot mai frecvent intalnit si face referire la angajatii care lucreaza pana la epuizare, fara a sti cand sa se opreasca. Iti suna cunoscut? De multe ori ni se poate intampla sa apara o urgenta la munca si sa trebuiasca intr-adevar sa stam peste program. Insa, nu face din asta un obicei, deoarece cu timpul te vei simti tot mai prins/a si stresul iti va controla viata mai mult decat ti-ai dori.

E important sa stim cand sa ne oprim, sa lucram organizat, sa ne respectam programul si sa ne adresam superiorilor atunci cand lucrurile par a scapa de sub control si nu mai facem fata.

 

Nu avem grija de tot ce inseamna confortul la birou

Munca la birou presupune de obicei statul pe un scaun timp de circa 8 ore pe zi. Acest lucru iti poate afecta corpul daca nu iti creezi un grad de confort cat mai ridicat.

Ai nevoie in primul rand de un scaun de birou, ieftin si bun, care sa fie cu adevarat ergonomic. El trebuie sa permita reglarea inaltimii, a tetierei, cotierelor, spatarului etc. Poate avea si suport pentru sezut si/sau spate sau tot felul de alte detalii care tin de confort.

Daca nu ai posibilitatea de a-ti alege tu scaunul, cu siguranta ti se va permite sa-ti aduci o pernuta pentru sezut, care sa te ajute sa ajungi la inaltimea corecta cand stai pe scaun sau un suport pentru picioare, daca talpile nu iti ajung drept pe sol.

Confortul mai poate fi dat si de o tastatura ce se asaza la o distanta confortabila, dar si de un mouse pe care sa-l intrebuintezi cat mai corect. De ajutor ar mai putea fi in acest sens si un monitor ce permite reglarea inaltimii si/sau inclinatiei, dar si modul in care iti este asigurat un climat prielnic (aer conditionat, lumina blanda, caldura etc.).

 

Devenim sedentari

Avem foarte usor tendinta de a deveni sedentari, cand lucram la birou. Suntem obligati din cauza job-ului pe care il avem sa stam ore in sir pe scaun si de multe ori, ne place sau nu, luam pauze rapide doar pentru a merge la baie sau pentru a manca la pranz.

Ei bine, aceste lucruri nu sunt chiar benefice pentru viata noastra, deoarece ne fac sa fim persoane sedentare. Cel mai bine ar fi sa luam pauze dese, in care se ne plimbam putin si sa facem poate chiar si mici exercitii.

 

 

Daca nu e posibil sa te misti cat ti-ai dori, fa-ti macar un obicei din a merge pe jos la munca, de a frecventa o sala de fitness sau de a alerga in parc.

Ar fi bine ca fiecare dintre noi sa-i dam mai mare importanta miscarii si sa incercam sa alungam sedentarismul din viata noastra, deoarece acesta poate avea urmari grave (probleme cardiovasculare, afectiuni musculare, obezitate, tulburari ale metabolismului, dureri de spate etc.).

 

Suntem prea dezorganizati

Nu-i asa ca si tu mai ai zile in care parca nu te organizezi deloc? Cu totii avem, insa, asta nu e o probleme, din moment ce nu e frecvent. Insa, daca mai mereu ai un haos total in lucruri, daca ti se intampla des sa nu stii ce ai de facut, unde ai diverse obiecte si asa mai departe, e foarte probabil sa ai o productivitate a muncii mai scazuta decat crezi.

Trebuie sa ne organizam cat mai bine, sa punem mereu pe hartie ce avem de facut si sa pastram ordine pe birou si in lucrurile pe care le avem in respectiva incapere.

Toate aceste aspecte sunt foarte importante si ele trebuie evitate, daca vrei sa te poti concentra la munca, si dupa incheierea celor 8 ore sa nu te simti epuizat/a, stresat/a si depresiv/a.

Organizeaza-te cat mai bine, mananca sănătos, incearca sa faci cat mai multa miscare, nu munci pana la epuizare, creeaza-ti un grad de confort ridicat in spatiul in care lucrezi si fa tot posibilul pentru a lua pauze la intervale regulate.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...