7 probleme pe care le intampini la birou

Am modificat articolul ultima data pe: 17.10.19

 

Atunci cand lucrezi zilnic la birou, daca nu ai grija de sanatatea ta, de modul in care iti desfasori activitatea, se poate intampla ca in timp sa te confrunti cu o serie de probleme ce iti pot da destul de multe batai de cap. Sa vedem care sunt unele dintre cele mai frecvente:

 

Dureri de spate

Aceste afectiuni sunt intalnite mai ales in cazul oamenilor care nu acorda importanta pozitie pe care o adopta atunci cand stau la birou. Scaunul pe care-l folosesti este foarte important. El te poate ajuta sa stai cat mai corect, astfel incat sa nu iti soliciti spatele.

Alege un scaun de birou ergonomic, ce sa poate fi reglat pe inaltime, cu spatar curbat, care sa aiba si manere ajustabile, tetiera, brate tapitate etc. E important ca ceea ce cumperi sa poate fi reglat in asa fel incat sa fie potrivit pentru tine, sa iti permita sa stai cu partea lobara intr-o pozitie cat mai relaxata si cu talpile pe sol.

De ajutor pentru a reduce astfel de dureri pot fi si pernele pentru sezut, cele lombare sau suportul pentru picioare. Din moment ce petreci 8 ore pe zi la birou, trebuie sa faci tot ce poti pentru a te simti cat mai confortabil.

 

Probleme cu ochii

De cele mai multe ori, un loc de munca ce presupune statul pe scaun la o masa implica in acelasi timp si intrebuintarea unui computer. Ei bine, folosirea zilnica a unui astfel de dispozitiv poate duce la probleme de vedere. Foarte multe persoane se plang de vedere incetosata, dureri de cap, ochi rosii, senzatie de uscaciune etc.

Pentru a evita astfel de inconveniente, incearca sa folosesti ochelari speciali, care au protectie pentru lumina emisa de ecrane si sa iei mici pauze la anumite intervale de timp.

 

 

Sedentarism

Din moment ce stai 8 ore pe un scaun si te misti doar cat mergi la baie si la masa de pranz e foarte usor sa devii o persoana sedentara. Un astfel de stil de viata nu este benefic, deoarece in timp poate duce la afectiuni precum: obezitate, boli cardiace, diabet etc.

Recomandat ar fi sa incerci sa faci macar un minim de miscare. La fiecare ora lucrata, ridica-te pentru cinci minute.

Apoi, poate nu ar fi rau sa-ti faci un program si un obicei din a merge la sala dupa munca sau de a parcurge pe joc drumul de acasa la serviciu. Daca acesta e foarte lung, macar partial. Poti eventual sa cobori/urci cu o statie mai devreme/tarziu sau sa-ti lasi masina ceva mai departe.

 

Relatii deficitare cu colegii

Cand lucrezi cu oamenii in fiecare zi si esti inconjurat de foarte multe persoane, uneori, acest lucru poate deveni un factor de stres destul de mare, iar in situatii tensionate, ai tendinta de a reactiona poate mai agresiv, mai nepotrivit.

Trebuie sa fii foarte atent/a si sa incerci sa te porti frumos, pentru a nu crea tensiuni intre tine si ceilalti colegi, chiar si in zilele in care nu te simti prea bine, ai o problema in familie, ai o stare de iritabilitate mai ridicata etc. Gandeste-te la faptul ca zilnic stai cu oamenii respectivi in preajma ta si nu poti sti pentru cat timp e acest lucru, din moment ce e vorba de un loc de munca stabil.

Trebuie sa accepti pe toata lumea, sa-i intelegi pe toti si sa incerci sa nu faci ceea ce pe altii i-ar putea deranja.

 

Lipsa vitaminei D

Aceasta substanta, care ii e necesara organismului, mai este cunoscuta si sub denumirea de “vitamina soarelui”. Lipsa ei poate fi o problema destul de grava pentru cei care lucreaza la birou, deoarece nu se expun suficient de mult luminii naturale. Daca ai astfel de carente, te poti confrunta cu: osteoporoza, nivel scazut al imunitatii, afectiuni cardiovasculare, boli imune etc.

Vitamina D este un ajutor de nadejde al organismului atunci cand vine vorba de absorbtia calciului, motiv pentru care, daca sunt astfel de probleme vei avea nevoie de suplimente care sa regleze nivelul.

Pentru a nu ajunge la situatii neplacute, incearca sa te expui cat poti de mult la soare (cand vii si pleci de la munca, in pauze, in weekend-uri) si sa consumi alimente precum: branzeturi, peste gras, ciuperci, oua, carne de porc, iaurturi etc.

 

 

Dureri de maini

Cei care lucreza la birou folosesc foarte mult mouse-ul si tot felul de comenzi din tastatura pentru a lucra pe un computer. In astfel de cazuri, pot sa apara dureri la nivelul mainilor.

Cea mai cunoscuta afectiune care poate afecta aceste membre e sindromul tunelului carpian. Boala se manifesta prin dureri la nivelul incheieturilor, amorteala, dureri de degete sau palma.

Ea poate fi rezolvata prin diverse tratamente ce au rolul de a proteja articulatiile, purtarea unor orteze pe o anumita perioada de timp, utilizarea analgezicelor si chiar interventie chirurgicala.

Medicul iti va recomanda ce e potrivit pentru tine, in functie de stadiul in care se afla aceasta afectiune.

 

Stres

Aceasta problema este una foarte frecventa, ea fiind intalnita in toate domeniile de munca. Stresul poate afecta foarte mult calitatea vietii, deoarece poate duce la conflicte in mediul de lucru, dar si acasa.

Zilnic poti primi la serviciu sarcini care sa te dea dureri de cap, poti intalni oameni care te pun in tot felul de situatii dificile sau poti fi implicat/a in tot felul de evenimente mai putin placute. Toate acestea iti pot creste si mai mult nivelul de stres.

Ce e de facut? Pai, ai putea incepe prin a fi o persoana mai increzatoare. Orice problema are la urma urmei o rezolvare si un final. Unele lucruri sunt inevitabile si faptul ca te consumi mai mult nu te ajuta, ci dimpotriva te poate face sa ajungi mult mai greu la o solutie potrivita pentru a iesi din impas.

Apoi, incearca sa faci lucruri care sa te ajute sa te detasezi de stres. Da, poate e o sarcina foarte stresanta pe care trebuie sa o termini in doua ore, dar, daca iti iei timp cinci minute sa iesi pana afara sa iei o gura de aer, e posibil ca la intoarcere sa vezi altfel problemele.

Fa din mediul de munca un loc prielnic, in care sa te simti bine atat fizic, cat si psihic.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...