7 sfaturi despre cum sa iti amenajezi biroul la domiciliu

Am modificat articolul ultima data pe: 19.08.19

 

Cand ai un job de acasa e foarte important sa iti amenajezi intr-un mod cat mai placut si util spatiul in care iti desfasori activitatea, astfel incat sa te simti motivat/a sa muncesti si sa ai o stare de spirit buna. Vrem ca mai departe, sa-ti dam cateva sfaturi, care iti vor fi de ajutor in pregatirea locului in care lucrezi.

 

Alege cu grija incaperea din locuinta

Pentru inceput, trebuie sa optezi pentru o camera care sa iti ofere “baza” necesara unui spatiu cu adevarat prielnic. Foarte importanta e lumina naturala. Ea nu poate fi inlocuita cu nimic. Cui nu i-ar placea sa se bucure de zilele senine de vara, dar si de cele ploioase, din spatele unei ferestre mari?

Totodata, e important sa ai si suficient loc pentru a nu simti ca esti mereu intr-o incapere mica si sufocanta. Totul trebuie sa fie cat mai aerisit si spatios.

Ai in vedere si linistea din camera pentru care optezi. Da, poate ai mai mult spatiu in sufragerie, insa, nu-ti va fi de prea mare ajutor daca mereu e cineva care se uita la TV acolo sau face fel si fel de activitati.

Bine ar fi sa alegi dormitorul, deoarece acest loc e de obicei mai intim si mai linistit. Daca aceasta incapere e mare si-ti permite sa amenajezi un coltisor special, profita din plin.

 

Foloseste tot felul de obiecte ce te ajuta sa-ti organizezi lucrurile

Biroul tau de la domiciliu trebuie sa fie cat mai organizat, daca vrei sa fii o persoana productiva si sa ai mereu la indemana lucrurile necesare. Fiind acasa, ai putea fi tentat/a sa le lasi in diverse locuri din intreaga locuinta.

Ei bine, cel mai indicat ar fi sa folosesti organizatoare pentru produsele ce le vrei pe masa de lucru, rafturi si dulapioare pentru alte tipuri de obiecte si asa mai departe.

Nu cred ca ar fi placut pentru tine sa pierzi timp, cautand una-alta sau sa mergi dintr-o incapere in alta a casei, pentru a-ti aduce lucruri de care ai frecvent nevoie.

 

 

Ai mereu la indemana un cos de gunoi

Cand iti amenajezi biroul, tine cont si de un spatiu destinat cosului de gunoi. Acesta trebuie sa fie cat mai aproape de tine si eventual sa nu fie necesar sa te ridici de pe scaun, atunci cand vrei sa-l folosesti.

Sunt fel si fel de articole, astfel incat nu va fi dificil sa-l gasesti pe cel potrivit, fie ca il vrei lasat mai la vedere, fie ca ai unde sa-l asezi ca sa fie ascuns.

 

Intrebuinteaza un birou potrivit pentru tine

Sunt o multime de modele de birouri, de diverse dimensiuni, culori si materiale. Daca nu gasesti ceva ce sa iti placa intr-adevar, mai ai si varianta de a comanda unul fix asa cum iti doresti. Ideea e sa optezi pentru ceva potrivit in spatiul destinat, suficient de incapator pentru ce ai nevoie si care sa aiba sertare ce sa te ajute la organizare.

Daca spatiul in care vrei sa-l asezi e unul mic, o varianta buna e sa optezi pentru un model pe colt. Ai grija si daca vrei sa intrebuintezi un sistem desktop. In astfel de cazuri, ia in calcul o varianta ce sa aiba raft glisant pentru tastatura, dar si spatiu pentru unitatea centrala.

Culoarea biroului ar fi bine sa fie una care sa se potriveasca cu restul pieselor din incapere, deoarece acest obiect de mobilier e unul mare, care ocupa mult loc.

In privinta materialului, acesta se alege in functie de bugetul pe care il ai. Daca acesta nu e foarte mare, cea mai buna varianta e PAL-ul. Daca nu esti limitat/a de o anumita suma, poti alege MDF sau lemn.

 

Utilizeaza un scaun ergonomic

Munca la birou necesita statul pe scaun destul de mult timp. Da, poate cand muncesti de acasa e mai simplu, deoarece poti lua pauze oricand vrei sau poti sa te intinzi timp de 10 minute, daca simti nevoia. Insa, cu toate acestea, nu ignora importanta unui scaun ergonomic. Ai aici si o lista cu exemple comparate, care te va ajuta in alegerea pe care o ai de facut.

Ce inseamna un model ergonomic? Unul care poate fi reglat astfel incat pozitia ta in scaun sa fie una corecta: spatele drept si talpile lipite de sol. Aceste variante pot fi ajustate cand vine vorba de inaltime, pozitia spatarului, cotiere sau tetiera. In plus, pot avea perna pentru sezut sau zona lombara si sunt realizate din materiale confortabile.

 

 

Decoreaza-l cu obiecte de impact pentru tine

Elementele decorative sunt foarte importante in orice birou. Ele pot crea un impact deosebit, daca sunt alese cu grija. Trebuie sa fie ceva ce iti place, ce te reprezinta. E necesar sa se potriveasca si cu restul incaperii, in sensul ca recomandat ar fi sa respecte acelasi stil.

Unele persoane merg obiecte moderne, altele sunt mai atrase de cele traditionale sau clasice. Fiecare alege in functie de propriile gusturi. La urma urmei, e important ca tie sa iti placa si sa iti dea totul o stare de bine, astfel incat sa te simti confortabil sa lucrezi in locul respectiv.

 

Zugraveste in culori care sa-ti dea o dispozitie buna

Daca nu te-ai hotarat dintr-o data sa amenajezi un coltisor pe post de birou, ci planifici totul din timp, cand iti mobilezi o anumita camera pentru prima data sau cand o renovezi, ia in calcul si culoarea varului de pe pereti.

Daca simti nevoia sa te energizezi si esti o persoana vesela si pozitiva, indreapta-ti atentia spre culori indraznete, precum portocaliu, verde lime, roz pal etc. In eventualitatea in care ceea ce iti doresti e un spatiu intim si linistit, poti opta pentru verde sau bleu.

Aceste sfaturi te pot ghida, atunci cand vrei sa-ti amenajezi incaperea de lucru si te vor ajuta sa obtii un rezultat potrivit, care in final sa te faca sa ai un mediul de munca placut, in care sa fii cat mai linistit/a si productiv/a.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...