8 argumente pentru exercitiile de tip “plank”

Am modificat articolul ultima data pe: 17.10.19

 

Plank-ul este un exercitiu cunoscut din yoga. El e practicat si in salile de fitness, dar pentru cei care nu sunt antrenati, ar putea fi destul de dificil. El lucreaza la nivelul intregului corp si nu necesita echipamente speciale pentru a putea fi executat.

Daca te intrebi ce presupune acest exercitiu, ei bine, ceea ce ai de facut este sa te asezi pe o suprafata plata, mai dura (o saltea de yoga), in pozitie de flotare, dupa care sa iti lasi greutatea in antebrate, indoind coatele sau tinandu-le drepte. Ideea e sa ai corpul intins cat mai drept, sustinand bine bazinul, astfel incat sa nu coboare, si privirea atintita spre podea.

Pozitia de plank trebuie mentinuta timp de 10 secunde daca esti incepator, apoi poti creste treptat, pana la cat rezisti de mult.

Executarea miscarilor de acest fel aduce o multime de beneficii pentru intregul organism, iar pe cateva dintre ele, ti le vom spune, in cele ce urmeaza.

 

Imbunatatesc postura

Datorita pozitiei in care sunt executate, plank-urile contribuie la imbunatatirea posturii. Acest lucru e foarte important, mai ales in cazul in care lucrezi la birou si ai tendinta de a nu sta foarte corect pe scaun.

Ca urmare a acestui fapt, vei preveni si durerile de spate, ceea ce probabil iti doresti, deoarece aceste exercitii lucreaza muschii mijlocului si stabilizeaza coloana.

 

Tonifica grupele principale de muschi

Plank-urile sunt optiunea tot mai multor persoane si sunt recomandate din ce in ce mai des in salile de fitness, deoarece lucreaza multe grupe de muschi: umeri, brate, abdomen, solduri, fese, picioare.

Pana acum ceva timp, se spunea ca abdomenele sunt cele mai eficiente, cand vine vorba de tonifierea muschilor din zona burtii. Acum insa, specialistii spun ca astfel de miscari, precum cele facute in timp ce executi plank-uri, sunt si mai eficiente.

 

 

Pot fi facute oriunde si oricand

Miscarile de acest fel nu necerita echipamente speciale, asa cum am spus si mai sus. Ele pur si simplu se realizeaza pe o suprafata ceva mai dura. Acestea fiind zise, plank-urile au marele avantaj ca pot fi executate oriunde si oricand simti nevoia de putin sport.

Exercitiile despre care vorbim acum pot fi o buna modalitate de a-ti mentine forma, atunci cand mergi in concediu, la parinti in weekend, cand vrei sa iei o pauza la munca sau cand nu mai ajungi la sala si doresti sa faci putina miscare acasa.

 

Ajuta la prevenirea/tratarea osteoporozei

Osteoporoza este o boala cu care se confrunta tot mai multe persoane, deoarece pierderea densitatii oaselor isi face simtita prezenta in viata noastra de pe la 30 de ani. Ea apare de multe ori la femeile care sunt foarte slabe, in cazul oamenilor care sufera de diverse afectiuni precum diabet zaharat, boli intestinale, dereglari hormonale sau artrita reumatoida.

Pentru a nu avea astfel de probleme, e nevoie sa ai in atentie modul in care le poti preveni. Ai doua variante: alimentarie bogata in calciu (lapte, ton, somon, legume verzi etc.) si exercitii fizice.

Avand in vedere faptul ca, de la o varsta, diverse miscari pot fi daunatoare, cel mai bine e sa te indrepti spre yoga. In practicile din acest domeniu, de mare folos iti vor fi plank-urile, care te vor ajuta sa-ti mentii oasele puternice si sa ai o musculatura cat mai buna.

 

Imbunatatesc flexibilitatea

Flexibilitatea nu este ceva ce trebuie sa fie prezent la fiecare persoana. Se poate si fara ea, insa, mult mai bine te vei simti in general, atunci cand poti sa te misti mai usor si sa faci mai simplu diverse actiuni.

Tuturor ne place sa fim persoane cat mai flexibile, dar, odata cu trecerea timpului, pierdem din aceasta proprietate, daca nu avem grija de corpul nostru. Se pare ca exercitiile precum plank-urile pot veni in ajutor in astfel de situatii, deoarece ele contribuie la intinderea muschilor din zona posterioara, dar si umeri, omoplati, clavicula.

 

Cresc echilibrul

Echilibrul este o abilitate important in viata de zi cu zi. Ne dorim sa desfasuram cat mai simplu diverse exercitii fizice, iar atunci cand mergem la sala, intentionam sa le facem cat mai corect. Ei bine, de multe ori acest lucru nu e posibil, daca nu ne tinem foarte bine echilibrul.

Data viitoare, cand mergi la sala, dupa ce ti-ai terminat programul obisnuit, realizeaza si cateva exercitii de plank si vei vedea ca daca faci din asta un obicei, in timp rezultatele se vor vedea.

 

 

Stimuleaza metabolismul

Stimularea metabolismului este deosebit de importanta, atunci cand te intereseaza sa pierzi cat mai multe calorii si sa poti slabi intr-un mod rapid si eficient. Se pare ca un singur minut de planking, zilnic, iti poate ridica rata metabolicului pentru a observa in timp rezultate bune in acest sens.

 

Iti dau o stare generala de bine

O zi in care iti petreci 8-10 ore pe un scaun de birou, directorial, poate fi lipsita de energie la final. O zi in care mergi la cursuri de dimineata pana seara, inveti, faci tot felul de activitati si asa mai departe, poate fi foarte solicitanta. E important ca dupa-amiaza, cand ajungi acasa, sa gasesti metode prin care sa te destresezi, sa te simti mai bine si sa te bucuri de timpul petrecut cu cei dragi.

Daca vrei sa ai o stare generala buna, poti incepe prin a face cateva serii de plank-uri. Astfel, confortul tau psihic se va imbunatati, gratie faptului ca elimini tensiunea care de-a lungul intregii zile s-a acumulat in muschi si articulatii.

Nu ignora beneficiile pe care le poti avea prin executarea acestor exercitii, care pot fi solicitante, daca nu esti suficient de antrenat/a, dar, care, apoi nu mai sunt la fel de dificile, ci dimpotriva sunt simple, rapide si eficiente.

Plank-urile sunt varianta ideala de miscare pentru persoanele care au tendinta de a deveni sedentare, pentru cele care sunt mereu grabite, cele mai in varsta sau care pur si simplu adora sa faca tot felul de miscari de yoga. Include-le in programul tau zilnic si rezultatele nu vor intarzia sa apara.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...