8 sfaturi despre cum sa intrebuintezi corect mouse-ul pentru a evita afectiunile mainii

Am modificat articolul ultima data pe: 06.12.19

 

Folosirea incorecta a mouse-ului iti poate afecta sanatatea. Nu putine sunt persoanele care dezvolta sindromul tunelului carpian si se plang de dureri foarte mari la nivelul incheieturilor.

In cele ce urmeaza, dorim sa venim in ajutorul tau, cu o serie de sfaturi care te vor ajuta sa utilizezi un astfel de device intr-un mod cat mai corect, astfel incat sa iti fie bine.

 

Alege un mouse potrivit pentru tine

Pentru inceput, ceea ce trebuie sa faci este sa cumperi un gadget ce sa aiba marimea potrivita pentru caracteristicile tale. Aceste articole pot avea diverse dimensiuni si e necesar sa alegi varianta care sa fie confortabila pentru mana ta.

Ca sa optezi pentru un model care sa fie usor de intrebuintat, trebuie sa-ti masori lungimea palmei. Daca aceasta e mai mica, sub 17 cm, ia in calcul un mouse cu lungime de pana in 10 cm. In eventualitatea in care e de 17-19 cm, inderapta-ti atentia spre produse de circa 11 cm. Daca palma ta masoara 19-20 cm, vei avea nevoie de un gadget de aproximativ 12 cm.

Ai in vedere si modul in care e realizat, deoarece aceste componente periferice sunt adesea fabricate cu o forma care sa fie potrivita pentru cei care au indemanare pe o anumita mana. Ei bine, un mouse special pentru stangaci, de exemplu, va fi incomod pentru dreptaci si invers. Mai poti alege si variante ambidextre, recomandate pentru ambele situatii.

 

Pozitioneaza-ti cat mai bine mana in timp ce lucrezi cu un mouse

Pentru a nu avea afectiuni ce tin de modul in care intrebuintezi acest device e important sa il folosesti intr-o pozitie cat mai naturala, pentru a nu-ti forta incheietura. Ideea e sa il asezi in asa fel incat sa misti mana din cot. Acesta din urma trebuie utilizat ca punct pivot. Evita sa indoi incheietura in sus, in jos sau in lateral.

Apoi, ai grija sa nu tii degetele ridicate cand utilizezi un astfel de accesoriu si sa nu le tii nici incordate, deoarece in timp urmarile se vor vedea.

 

 

Tine device-ul mereu aproape de tastatura

Specialistii recomanda ca mouse-ul sa fie tinut cat mai aproape de tastatura, astfel incat sa nu trebuiasca sa misti foarte mult mana pentru a-l utiliza de fiecare data, deoarece urmarile se pot vedea apoi in dureri de umeri sau gat, pentru ca fortezi aceste zone. Pentru asta, de folos ti-ar putea fi o tastatura ce include si mousepad care face parte din ea.

Nu e recomandat, de exemplu, sa tii tastatura pe suportul de sub birou si mouse-ul in partea de sus a mesei. Distanta ideala dintre aceste doua componente periferice ar trebui sa fie de circa 5 cm. Tine cont de acest criteriu important.

 

Nu apasa cu presiune pe butoane

Multe persoane au tendinta de a apasa foarte tare butoanele de pe mouse, ceea ce duce la fortarea degetelor si a incheieturilor. Ei bine, acest lucru nu e necesar. Aceste gadget-uri sunt confectionate in asa fel incat sa permita o intrebuintare simpla, cu grija.

Pe langa faptul ca pot aparea afectiuni la nivelul maini, poti strica si device-ul mai repede decat te-ai fi asteptat.

Sunt intr-adevar mouse-uri (aici lista comparativa) care necesita putin mai multa presiune, deoarece nu sunt de calitate. Ei bine, pe acestea va trebui sa le eviti daca nu vrei sa fie necesar sa apesi mai tare pe butoane.

 

Adopta o pozitie cat mai corecta in scaun

Daca doresti sa te folosesti de un mouse astfel incat sa nu ai o pozitie incorecta a mainii, e foarte important sa ai o pozitie corecta si atunci cand stai pe scaun. Recomandat e sa iti tii coatele pe suporturile speciale, mana sa stea la 90 de grade si sa iti permita sa tii incheietura cat mai dreapta, nici prea sus, nici prea jos.

Totodata, evita sa utilizezi prea mult mouse-ul cand stai in picioare, deoarece iti vei forta foarte mult mana.

 

Ia pauze pentru relaxare

Orice angajat care lucreaza la birou are nevoie de cateva minute de relaxare, la fiecare ora. Daca intrebuintezi in mod excesiv mouse-ul, astfel de pauze vor fi de bun augur.

Foloseste-le pentru a-ti intinde degetele si a-ti roti usor incheieturile. Sunt exercitii simple, dar care pot fi eficiente si te pot scapa de tensiunea care se aduna in membrele tale superioare cand esti mai mereu cu acest gadget in mana.

 

 

Incearca sa intrebuintezi device-ul cu ambele maini

Nu e o idee rea sa achizitionezi un mouse ambidextru pe care sa-l poti utiliza cand cu o mana, cand cu cealalta. Probabil vei spune ca e imposibil pentru tine sa folosesti astfel acest articol. Dar, o multime de persoane au dezvoltat sindromul tunelului carpian si au fost nevoite sa ia o pauza pentru o perioada, timp in care au invatat foarte usor sa utilizeze si mana pe care credeau ca nu au deloc indemanare in astfel de actiuni.

 

Nu ignora durerile pe care le resimti la nivelul incheieturilor

Daca resimti o stare de disconfort de la cum tii mouse-ul in mana, nu o ignora, deoarece in timp se poate agrava. E important sa sesizezi la timp astfel de dureri si sa incerci sa faci tot ce poti pentru a scapa de ele. Intr-o prima faza, cateva exercitii simple si mici pauze iti pot fi de un real ajutor.

Daca durerile avanseaza si sunt din ce in ce mai puternice, apeleaza la un medic specialist, care iti va prescrie un tratament, iti va da sa porti o orteza sau iti va recomanda o operatie. Depinde de stadiu bolii.

Aceste sfaturi iti pot fi de folos, daca tii cont de ele. Te vor ajuta sa eviti astfel de afectiuni, care uneori se pot agrava si necesita chiar si interventii chirurgicale pentru a fi rezolvate. Cu cat actionezi mai repede, cu atat va fi mai simplu sa scapi cu usutina.

Si nu uita, e deosebit de important sa fii atent/a la modul in care iti alegi mouse-ul, iti pozitionezi mana si folosesti acest device.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...