9 lucruri pe care poate nu le-ai stiut despre brandul ASUS

Am modificat articolul ultima data pe: 27.03.20

 

Te gandesti sa cumperi un produs de la ASUS, dar parca ai dori sa stii cate ceva despre acest brand inainte de a i te dedica lui? De-a lungul anilor recenti, a reusit sa cucereasca, incetul cu incetul, variate parti ale pietei de electronice, dar inca nu are parte de recunoasterea pe care, poate, o merita. Daca nu ai mai avut tangente cu el pana in prezent, iti vom spune noi cate ceva in randurile care urmeaza. 

 

Cauti un brand accesibil de unde sa cumperi urmatorul laptop sau telefon mobil? ASUS poate fi un raspuns, avand in vedere ca a castigat teren in fata altor producatori “economici” de pe nisa sa de piata, dar nu sunt cunoscute multe lucruri despre cum a luat nastere acest brand si cum a reusit sa patrunda pe piata de profil in fata altor competitori, si cum a ajuns sa le vanda componentele sale. Daca vei petrece putin timp in compania acestei pagini, vei afla cateva lucruri mai putin stiute despre multinationala taiwaneza. 

 

Cum a luat nastere numele sau

ASUS este, cu siguranta, un nume neobisnuit, cel putin pentru piata vestica, dar are o semnificatie familiara. Este asemanat cu calul cu aripi din mitologia greceasca, Pegas, el simbolizand variate calitati spre care brandul in sine tinde, precum viteza, zborul, inspiratia sau invatarea, puncte cheie ale dezvoltarii si atingerii succesului. 

Pentru a se distinge, compania a renuntat la primele trei litere ale cuvantului “Pegasus” si a ales sa se numeasca Asus. In acelasi timp, un rol important in aceasta decizie l-a avut si faptul ca, la orice targ sau conferinta, din cauza numelui se afla mereu la capatul de jos al listei de participanti, astfel ca, prin renuntarea la cele trei litere, a ajuns, macar alfabetic, in topuri. 

Cand a luat fiinta

Exista pe piata inca din 1989, fiind fondat de patru ingineri hardware care au lucrat, in prealabil, la Acer. Pentru ca, in acea perioada, Taiwan nu era inca o forta in industria electronicelor si componentelor, cei de la ASUS nu au reusit sa obtina imediat noile procesoare Intel, insa au lucrat la o placa de baza pentru procesorul Intel 486, cel mai recent de atunci, fara a-l vedea sau a avea acces la el. 

Cerand un cip pentru verificare, Intel a descoperit ca propria sa placa de baza nu se comporta tocmai corect. Din fericire, cea a taiwanezilor era perfecta, neavand nevoie de niciun fel de modificare. Potrivit acestei posibile legende, de atunci ASUS a convenit cu producatorul de procesoare Intel sa obtina cele mai noi produse ale sale inaintea concurentei, pentru a lucra la placi de baza complementare. 

Daca, initial, Jonney Shih nu a fost implicat in echipa ASUS, el oferind 60% din fondurile necesare pornirii afacerii, a renuntat la Acer doi ani mai tarziu pentru a deveni directorul noului proiect si a readuce lucrurile pe linia de plutire, avand in vedere ca ai sai compatrioti tineri nu mai aveau aceeasi determinare precum la inceput. Shih este si in prezent liderul companiei, el avand rolul de presedinte. 

 

Este lider pe piata de placi de baza

Telefoanele inteligente ale celor de la ASUS se vand foarte bine in tari asiatice precum India, China sau Taiwan, insa brandul e cel mai mare producator de placi de baza din lume, acumuland in jur de 40% din nisa de piata. Totodata, e una din cele mai bune companii de IT din lume si produce unele din cele mai bine vandute calculatoare. 

 

Ce include in portofoliu

Pe langa binecunoscutele placi de baza, cu care a si devenit, de fapt, populara pe piata IT, ASUS mai fabrica, distribuie si comercializeaza telefoane mobile, tablete, placi de sunet, placi video, monitoare de buget, servere, coolere, laptopuri, notebook-uri si routere. Cea mai importanta linie de produse este Vivo, care include laptopuri, produse 2 in 1, un desktop, mini PC-uri, ceasuri inteligente si tablete. 

Are incheiate contracte de furnizare a componentelor hardware catre branduri precum Sony, HP, Alienware sau Compaq, bucurandu-se de notorietate in special pe acest segment de piata. 

Colaborarea cu Garmin a dus la producerea unor smartphone-uri inainte de propriile gadgeturi

In 2008, ASUS a semnat o colaborare cu Garmin pentru producerea unor smartphone-uri, dintre care a scos pe piata sase modele, care nu au avut un foarte mare succes, doar doi ani mai tarziu aceasta intiativa incetand, odata cu iesirea celor de la Garmin de pe categoria de piata formata din smartphone. 

 

A adus notorietate categoriei de netbook-uri

In 2007 a anuntat lansarea calculatoarelor Eee PC, care erau prevazute cu ecrane mici si tastatura, precum si un sistem de operare performant pentru acele vremuri. Acestea sunt, intr-o oarecare masura, precursoarele dispozitivelor precum ChromeBook sau a ultrabook-urilor, semanand si cu tabletele 2 in 1. 

Rulau pe Windows sau Linux si se axau pe consumatorii cu un buget limitat, pe piete de desfacere tinere, carora le lipsea diversitatea in materie de tehnologie portabila. In acest mod, a pus bazele portabilitatii din prezent, cu tablete si laptopuri. 

 

Aduce varietate pe piata de laptopuri

Avand in vedere seriile sale diferite, axate pe cate un segment de piata si o cerinta a consumatorilor, brandul taiwanez reuseste sa multumeasca, pe cat posibil toate gusturile. Astfel, auzi de laptopuri ASUS pentru acasa, business ori de gaming, care apartin seriilor ZenBok, VivoBook, ASUSPRO, Laptop, ProArt sau ROG. 

 

Unde isi desfasoara activitatea

ASUS are sedii in multiple tari, fabricile sale fiind localizate in Taiwan, China, Mexic si in Cehia. Dar asta nu este tot, caci multinationala opereaza in nu mai putin de 50 de locatii in 32 de tari, bucurandu-se de colaborarea cu peste 400 de parteneri de serviciu situati la nivel global. 

Cel mai popular model de telefon

Seria care a adus, in sfarsit, ASUS in lumina publica este ZenFone, un smartphone ce ruleaza pe sistemul de operare Android, care are un pret mediu si este burdusit de optiuni si specificatii de top sau aproape de top, dar care se bucura de un pret mai accesibil decat multe varfuri de lance. 

Primul model este ZenFone 4, lansat pe piata in 2014, de atunci si pana in prezent suferind nenumarate modificari, dar continuand sa fie produs in noi si noi variante. 

 

Lasa un comentariu

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre