Cum iti corectezi postura la birou in 6 pasi simpli

Am modificat articolul ultima data pe: 19.08.19

 

Unii ar spune ca nu e greu sa ai un loc de munca ce presupune realizarea diverselor sarcini de la un birou. Insa, de multe ori, astfel de activitati care necesita munca la nivel intelectual sunt mai solicitante decat cele fizice.

Chiar si angajatii care lucreaza 8 ore pe un scaun, in fata unui computer si/sau cu capul in tot felul de hartii pot fi supusi unor afectiuni destul de grave. Cel mai frecvent, acestia se confrunta cu dureri de spate, umeri, picioare sau brate, multe dintre acestea fiind o urmare a faptului ca nu se adopta o postura corecta in timpul muncii si nu acorda importanta miscarii.

Terapeutii specializati in postura si ergonomie sunt de parere ca o pozitie buna e cea in care: muschii fesieri ating spatarul scaunului, unghiul in care sta spatele e aproape drept, intre gamba si marginea scaunului exista o distanta de circa 6 cm si bratele sunt pozitionate in unghi de 90 de grade.

Daca si tu faci parte din categoria oamenilor care isi desfasoara astfel activitatea de la job, in cele ce urmeaza dorim sa-ti spunem cativa pasi ce te pot ajuta in corectarea posturii.

 

Ia mici pauze pentru a face putina miscare

E foarte important sa-i acorzi atentie miscarii, chiar daca e vorba de o plimbare de 2-3 minute prin birou. Fa-ti un obicei din a lua cate o pauza la fiecare ora, pentru a-ti intinde corpul, pentru a lua o gura de aer si a te energiza putin.

 

 

Foloseste o minge de fitness in loc de scaun

Daca vrei sa ai o postura cat mai corecta, o idee buna e aceea de a intrebuinta pe post de scaun o minge de fitness. Alege o marime potrivita pentru inaltimea ta (pana in 1.5 m – 45 cm; 1.5-1.6 m – 55 cm; 1.6-1.8 m – 65 cm; 1.8-1.9 m – 75 cm; peste 1.9 m – 85 cm) si bucura-te de beneficiile unei astfel de variante.

Daca optezi pentru o minge, afla ca aceasta te ajuta deoarece te tine mereu in garda si te forteaza oarecum sa iti tii corpul intr-o pozitie adecvata, daca vrei sa ai echilibru.

Specialistii nu recomanda folosirea in exclusivitate a unui astfel de articol, ci alternarea lui, la anumite intervale cu un scaun de birou, pentru a nu pune prea multa presiune pe coloana si apoi sa-ti faci mai mult rau decat bine. Vezi cum te simti si nu face nimic din ce nu iti este confortabil.

 

Ai in vedere modul in care reglezi ecranul computerului

Pentru o postura cat mai corecta trebuie sa tii cont si distanta dintre ochii tai si monitorul computerului pe care-l intrebuintezi la birou.

Specialistii recomanda o valoare de circa 40-50 cm fata de display, iar tu trebuie sa te pozitionezi astfel incat sa ai privirea fixata spre centrul ecranului.

Daca acest lucru nu se intampla, vei privi prea aproape, dar si prea sus sau prea in jos si in timp vei resimti disconfort la nivelul ochilor, respectiv gatului.

 

Foloseste corect mouse-ul si tastatura

Una dintre cele mai des intalnite afectiuni ale omului modern e sindromul tunelului carpian. Aceasta boala apare din cauza folosirii inadecvate a mouse-ului. E important sa-ti asezi mana cat mai drept pe birou, astfel incat sa nu fie necesar sa fortezi incheietura in nici o directie.

 

 

Apoi, si tastatura e bine sa fie pozitionata cat mai atent, ca tu sa tii coatele paralele, in unghi de 90 de grade fata de corp si antebratele intinse. Sunt si tastaturi cu suport pentru incheieturi, ce sunt ergonomice si utile la intrebuintarea indelungata.

In eventualitatea in care utilizezi un laptop, pentru a ajusta cat mai usor modul in care iti tii corpul nu e o idee rea sa achizitionezi si sa folosesti mouse si tastatura separata. Da, poate vei avea un birou mai incarcat, dar postura ta va fi una care nu te va face sa stai aplecat/a si sa simti dureri in diverse zone ale corpului (maini, spate, ceafa).

 

Lucreaza din picioare

Daca vrei sa ai o pozitie cat mai corecta in timp ce lucrezi, o buna varianta ar fi aceea de a lucra din picioare. E dificil sa faci asta cand stai 8 ore la munca, dar eventual iti poti lua un stand mai inalt pe care sa-l folosesti din cand in cand, daca simti nevoia de a adopta o astfel de postura.

Optand pentru o astfel de solutie te misti si iti imbunatatesti si circulatia sangelui.

 

Intrebuinteaza un scaun potrivit

Nu intotdeauna poti alege ce scaun sa folosesti atunci cand lucrezi la birou. De multe ori aceste produse sunt furnizate de companie si tu trebuie sa le utilizezi in asa fel incat sa le faci confortabile.

Daca modelul pe care il detii nu e ergonomic, incearca sa-l reglezi prin mici trucuri. Poti, de exemplu, sa intrebuintezi o perna pentru sezut, in cazul in care nu ajungi sa stai in mod adecvat in raport cu masa de lucru si un suport pentru picioare, in eventualitatea in care nu atingi cu talpile solul.

Daca lucrezi intr-o companie in care angajatii isi pot alege scaune de birou sau ai propria ta firma ori lucrezi de acasa, opteaza pentru un model ergonomic. Astfel de variante sunt reglabile, astfel incat sa le poti ajusta pe inaltime, sa poti schimba pozitia tetierei, a manerelor, spatarului etc. Ele sunt construite pentru a creste gradul de confort si pentru a oferi cu adevarat o pozitie corecta atunci cand lucrezi la birou.

Fa tot ce iti sta in putinta pentru a te asigura ca atunci cand lucrezi sau faci diverse lucruri postura ta este una care sa nu iti creeze disconfort. Gandeste-te ca orice durere pe care o ai nu te afecteaza doar fizic, ci si psihic, deoarece nu mai ai aceeasi motivatie, acelasi chef sau nu te mai poti concentra destul de bine. In plus, te vei simti si trist/a, ceea ce nu e intocmai bine.

Aplica sfaturile date de noi mai sus si vei vedea ca lucrurile vor sta din ce in ce mai bine.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...