Lucrul acasa: 7 sfaturi utile pentru a-ti creste productivitatea

Am modificat articolul ultima data pe: 19.08.19

 

Din ce in ce mai des intalnim persoane care lucreaza de acasa. Munca din confortul locuintei e o varianta pentru care opteaza cei care vor sa aiba mai multa libertate sa se poata organiza asa cum isi doresc.

Daca si tu ai un job pe care-l practici de la domiciliu, in cele ce urmeaza iti vom da cateva sfaturi utile pentru a-ti creste productivitatea:

 

Organizeaza-ti cat mai bine ceea ce ai de facut

E deosebit de important sa ai mereu un plan bine pus la punct, legat de tot ceea ce faci, pentru a duce la bun sfarsit toate sarcinile. Foloseste o agenda reala sau virtuala pentru a nota sarcinile intr-o anumita zi sau perioada si incearca sa te tii de plan.

Cand lucrezi intr-o companie, e foarte posibil sa fie alte persoane care sa se ocupe de acest lucru si sa-ti spuna ce ai de facut in respectiva zi, insa, daca muncesti de acasa, cel mai frecvent trebuie sa te ocupi in totalitate de organizarea task-urilor.

 

Fa-ti un program de lucru pe care sa-l respecti

Multi dintre angajatii care lucreaza in acest fel au tendinta de a-si incepe activitatea atunci cand se trezesc, fara a-si face un program clar stabilit, pe care sa il respecte. De cele mai multe ori, astfel de job-uri presupun munca intelectuala, motiv pentru care e important sa iti incepi programul dimineata, cand ai mintea odihnita si esti fresh.

 

 

Ideal ar fi sa dormi la o ora decenta, astfel incat sa ai un somn de 7-8 ore si sa te trezesti devreme. Pune-ti eventual alarma si respecta acelasi program in fiecare zi. Astfel iti vei invata organismul sa intre intr-o rutina din acest punct de vedere, ceea ce te va ajuta foarte mult.

 

Ia pauze dese

Daca lucrezi de acasa si te poti organiza dupa bunul tau plac, profita de faptul ca poti lua pauze atunci cand vrei. Acestea pot fi pentru a-ti face o cafea, a realiza cateva exercitii fizice, a te relaxa la un clip video de cateva secunde si asa mai departe. E important sa ai cate un moment de respiro la un anumit interval, daca vrei ca la finalul zilei sa simti ca ai fost cu adevarat productiv/a.

Aceste mici pauze te pot destresa putin si apoi te pot face sa vezi lucrurile dintr-un alt unghi si sa rezolvi poate mult mai usor diverse probleme.

 

Ai grija la elementele ce iti pot distrage atentia

E foarte simplu sa-ti fie distrasa atentia atunci cand muncesti de la domiciliu, mai ales ca nu te supravegheaza nimeni. Ai mereu TV-ul pe langa tine, gasesti in permanenta cate ceva de facut (curatenie, mancare etc.), poate acasa e in permanenta cineva care te poate tine de vorba si asa mai departe.

Ceea ce conteaza e sa te tii de programul stabilit. Evita sa deschizi TV-ul pe durata muncii, lasa gatitul pentru momentele de dupa job, explica-le celor care locuiesc cu tine faptul ca e important sa te lase sa te concentrezi la ceea ce ai de facut pentru a-ti indeplini cu succes toate sarcinile.

 

Organizeaza-ti biroul astfel incat sa fie cat mai confortabil

Munca de acasa trebuie sa se desfasoare intr-un spatiu bine organizat, intr-un loc care sa-ti placa, sa te faca sa te simti bine, astfel incat sa fii o persoana cat mai productiva.

In primul rand trebuie sa te hotarasti in ce camera vrei sa lucrezi. Poate ai un birou in sufragerie, poate-ti place mai mult in dormitor (cu toate ca patul poate fi destul de tentant) sau poate te simti mai bine in bucatarie (unde e posibil sa intre destul de frecvent ceilalti membri ai familiei). Incearca totusi sa eviti incaperile in care cei dragi tie intra si ies pe tot parcursul zilei si foloseste o camera in care sa nu te deranjeze nimeni.

 

 

Masa de lucru trebuie sa fie una suficient de incapatoare, care sa-ti permita sa tii pe ea tot ce ai nevoie, de la laptop si tot felul de hartii, la sisteme desktop complete, in functie de ce anume ai nevoie.

Totodata, biroul trebuie sa fie dotat cu un scaun ergonomic, ce sa iti permita sa ai o postura cat mai corecta, pentru a nu avea in timp probleme cu spatele. Aici iti prezentam o lista comparativa cu astfel de produse, pentru a alege ceva ce ti se potriveste.

Incearca apoi sa-ti infrumusetezi spatiul cu tot felul de elemente decorative, cu flori, stickere, fotografii cu cei dragi si asa mai departe, astfel incat sa simti ca acela este locul in care iti e bine, in care te poti concentra cu adevarat.

 

Odihneste-te suficient

Somnul este foarte important pentru oricine, mai ales atunci cand ai un loc de munca pentru care trebuie sa fii responsabil/a. Foarte frecvent, persoanele care muncesc la domiciliu au tendinta de a pierde noptile la seriale sau in tot felul de activitati care le fac sa se culce foarte tarziu (gaming, mest in club etc.), iar apoi sa nu se mai poata trezi la fel de dimineata.

Totodata, noptile pierdute, in timp, iti vor crea obiceiul de a dormi pana in jurul pranzului, ceea ce e foarte probabil ca in final sa nu mai fie prea productiv cand vine vorba de munca.

Incearca sa eviti astfel de obiceiuri si sa permiti haosul in programul tau de somn doar atunci cand situatia o cere musai (nunti, vrei sa iesi o noapte in club, ai o problema etc.).

 

Fa ce-ti place cu adevarat

Steve Jobs spunea “Singura modalitate de a face o treaba excelenta este sa iubesti ceea ce faci”. Daca ne gandim la cine este autorul acestui citat si la ce anume a facut in viata, il credem cu adevarat.

E foarte important ca ceea ce muncesti sa iti si placa, fie ca vorbim de IT, content writing, croitorie, handmade, editare etc. E greu sa te motivezi de unul/una singur/a daca nu ai atractie pentru job-ul pe care il practici.

Sfaturile acestea iti vor fi de folos, daca esti interesat/a de productivitatea muncii atunci cand activitatea ta se desfasoara in confortul domiciliului. Hotaraste-te sa lucrezi de acasa, doar atunci cand gasesti ceva ce sa iti placa intr-adevar sa faci.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...