Top 4 producatori de notebook-uri

Am modificat articolul ultima data pe: 19.08.19

 

Top 4 producatori de notebook-uri

 

Brandul este un detaliu peste care multi nu trec cu vederea cand vine vorba de achizitionarea unui notebook. Printre cele mai apreciate marci se numara: Lenovo, ASUS, Apple sau HP, producatori de renume, ce au pe piata device-uri pentru toate gusturile, la preturi variate, pentru a fi accesibile pentru toate buzunarele (exceptie fac cei de la Apple, deoarece in cazul lor costurile pornesc de la 4500-5000 lei).

 

Daca brandul e un aspect important pentru tine, atunci cand vrei sa-ti cumperi un notebook, interesant e sa afli si detalii care se ascund in spatele unor nume ca Apple, Lenovo, HP sau ASUS, detalii legate de anii lor de infiintare, momente cheie/critice, produse comercializate si asa mai departe. 

 

Lenovo

1984 a fost anul in care 10 prieteni au infiintat o companie care initial s-a ocupat de comercializarea televizoarelor. Ei erau condusi de catre Liu Chuanzhi si finantati de catre Academia Chineza de Stiinte, iar numele initial a fost de Lianxiang (Creativitate), denumirea cunoscuta in engleza fiind Legend

De la televizoare, compania a trecut la verificarea calitatii computerelor si a devenit cunoscuta cu adevarat atunci cand a inceput sa fabrice placi de PC-uri pentru IBM (brand pe care l-a si cumparat mai tarziu). In 1990, firma a scos pe piata propriile computere, primul model de succes fiind Legend PC.

 

 

Dupa aceasta perioada a urmat o extindere continua, evidentiata prin: deschiderea de birouri peste tot in lume, investitii in cercetare, inovare, marketing, productie, achizitionarea diviziilor PC (2005) si servere (2014) de la IBM, vanzarea sectiunii smartphone-uri si tablete (2009) si cumparatea inapoi a acesteia pe un pret dublu. 

Astazi, cei de la Lenovo isi propun sa realizeze produse pentru oamenii din intreaga lume si au dorinta ca acestea sa fie de cea mai buna calitate si cat mai inovative. Se reinventeaza constant si se dezvolta de la an la an. 

 

ASUS

Taiwan, 1990 – tara si anul in care binecunoscutul brand ASUS isi pune temeliile. Numele nu e ales la voia intamplarii, ci e inspirat din cel al calului inaripat PegASUS, care simbolizeaza in mitologia greaca inspiratia artistica si invatatura. Articolele comercializate de aceasta marca sunt calitative, creative, inovative si performante.

In ceea ce priveste notebook-urile, cele care apartin acestei companii au fost testate in cele mai grele conditii. Ele au facut fata cu brio in spatiu, pe strada, in varf de munte sau la polul nord. ASUS are la vanzare si produse precum: telefoane mobile, tablete, placi de baza, placi video, periferice etc. 

Misiunea brandului este aceea de a oferi articole (din domenii precum computere, comunicatii si electronice pentru consumatori) care sa simplifice viata celor care le cumpara. Angajatii au pasiune pentru tehnologie, se concentreaza pe calitate, sunt perseverenti si fac totul pentru a oferi solutii cu adevarat noi.

Compania se bazeaza pe cinci virtuti pe care le considera a fi cheia spre o dezvoltare armonioasa si o buna relationare intre angajati, dar si intre acestia si superiori: smerenie, integritate, sarguinta, agilitate si curaj. Cei de la ASUS sunt prezenti si in Romania din 2008. 

 

Apple

Apple, unul dintre cele mai cunoscute branduri din lume, si-a inceput activitatea in 1976, sub conducerea lui Steve Jobs si Steve Wozniak. Totul a luat fiinta intr-un garaj din sudul Californiei, prin realizarea de produse electronice. Compania a inceput sa fie cunoscuta cu adevarat in 1984, cand a aparut computerul Macintosh. 

De la an la an, cei de la Apple au evoluat, iar astazi comercializeaza unele dintre cele mai apreciate si cautate notebook-uri, smartphone-uri, tablete, ceasuri inteligente etc. Ei sunt de parere ca e important ca ceea ce scot pe piata sa fie accesibil pentru absolut oricine, motiv pentru care iau in calcul inclusiv persoanele cu diverse dizabilitati. Pe langa produse destinate clientilor obisnuiti, vin si cu solutii pentru afaceri, care-i ajuta pe angajati sa coopereze mai eficient.

In total, cei de la Apple au peste 123.000 angajati, compania investind constant in educatie si formate. Acest brand doreste sa imbunatateasca mereu articolele scoase la vanzare si are departamente speciale destinate cercetarii si inovarii. 

Totodata, marca Apple militeaza si pentru protejarea mediului inconjurator, ceea ce e foarte important pentru lumea in care traim. In acest sens, se foloseste de energie solara, hidraulica si eoliana pentru a-si desfasura procesul de productie. 

 

HP

Denumirea de HP vine de la intitialele fondatorilor, Hewlett si Packard, care au infiintat aceasta marca in 1939, cand au tras la sort pentru a stabili ordinea numelor ce compuneau identitatea brandului. Specializata in producerea de PC-uri, laptopuri, servere, imprimante etc., HP a devenit corporatie pe 8 august 1947 si societate pe actiuni in 6 noiembrie 1957. 

La ora actuala, compania este una dintre cele mai mari din intreaga lume si isi concentreaza activitatea spre a fabrica si comercializa articole care sa aiba la baza tehnologii care sa ajute atat persoanele fizice, cat si organizatiile. Are pe piata atat solutii hardware si software, cat si gama de servicii de proiectare, implementare si suport pentru infrastructura informationala. 

 

 

Din 2005, HP e prezent si in Romania printr-un Centru de Servicii GeBOC (Global eBusiness Operation Center), care se afla in Bucuresti si care in 2018 avea in jur de 850 de angajati si o cifra de afaceri de 170.394.854 lei. 

In 2015, Consiliul Concurentei a sanctionat divizia din Romania a brandului cu 2.96 milioane de dolari, pentru abuz de pozitie dominanta, deoarece a intrerupt un contract cu un client de pe segmentul business, inainte de termen. HP ii furniza acestuia consumabile la preturi speciale. 

La acea vreme, presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu declara ca: “O companie care detine o pozitie dominanta poate adopta strategiile necesare pentru a-si apara interesele comerciale”. Astfel de masuri, pentru a fi legale, trebuie argumentate in mod obiectiv, luand in calcul si pagubele care s-ar putea rasfrange asupra clientilor. In acest caz insa, incetarea contractului nu a venit cu o justificare obiectiva

Acestea sunt unele dintre cele mai apreciate branduri pe care ar trebui sa le iei si tu in calcul daca doresti sa iti cumperi un notebook de calitate, la un pret corect. 

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...