Top 5 probleme cu care te confrunti, daca lucrezi la birou

Am modificat articolul ultima data pe: 17.10.19

 

Chiar daca ai cel mai frumos birou, acest lucru nu te scuteste de problemele care se pot ivi, daca petreci multe ore din zi la munca.

Toti cei care isi desfasoara activitatea in acest mod se supun unor riscuri, iar pe cele mai frecvente ti le vom prezenta in cele ce urmeaza.

 

Durerile de spate

Aceste probleme sunt intalnite foarte frecvent la persoanele care lucreaza la birou. Cel mai des, acestea apar din cauza faptului ca scaunul pe care il folosesti nu este unul ergonomic, ce sa permita o pozitie cat mai corecta. Acest aspect conteaza foarte mult, cand iti petreci multe ore la munca.

De cele mai multe ori, durerile de spate sunt in zona lombara si nu sunt foarte grave. Insa, daca nu faci ceva sa remediezi aceasta problema, ea poate duce la afectiuni ce necesita chiar si interventie chirurgicala pentru a fi remediate.

Cum poti scapa de aceste dureri? Pai, in primul sa folosesti un scaun care sa-ti permita sa stai cat mai corect, care sa poata fi ajustat in asa fel incat sa ai o pozitie ergonomica. E important sa ai spatele cat mai drept, coatele la 90 grade, bratele aproape de corp si talpa piciorului lipita de podea. Eventual, ai putea folosi si un suport pentru membrele inferioare, care sa te relaxeze si sa te faca sa te simti mai bine.

Durerile de spate pot fi tratate si prin masaj, fizioterapie sau alte astfel de proceduri, care pot preveni, reduce si trata aceste afectiuni.

 

 

Spondiloza

Boala aceasta e intalnita extrem de des si se manifesta prin dureri de ceafa, umeri, gat intepenit, migrene, ameteli, vertij, nevralgii intercostale etc. E foarte neplacut sa stai zilnic cate 8-9 ore la birou si sa resimti astfel de disconforturi.

Daca inca nu te-ai confruntat cu o astfel de afectiune, bucura-te si gandeste-te la cum anume ai putea sa o previi. Trebuie sa stii ca sunt o multime de exercitii simple pe care le poti face direct de pe scaunul de la birou: apleci usor capul stanga-dreapta, impingi fruntea in palme, mentinand presiune, tii o mana in fata si rotesti capul in directia opusa etc.

Daca vei aloca, zilnic, timp cate 15 minute pentru diverse exercitii, poti tine la distanta aceasta problema.

Daca lucrurile sunt deja avansate si te confrunti cu dureri destul de mari, urmatorul pas este acela de a apela la fizioterapie. Specialistii in acest domeniu vor veni in intampinarea ta cu un program de tratament pe care sa-l urmezi, astfel incat sa te simti mai bine: masaj, gimnastica, electroterapie etc. Medicii vor sti exact ce sa iti recomande.

Spondiloza poate fi tratata si prin operatie, dar sunt foarte rare astfel de cazuri si se recurge la o astfel de solutie doar atunci cand fizioterapia nu da rezultate, durerile sunt extrem de severe si pacientul nu isi mai poate misca bratele.

Cel mai bine e sa ai grija la prevenirea acestei boli si daca ea se resimte foarte putin, sa faci exercitii pentru a o elimina si pentru a te simti mai bine.

 

Sedentarismul

Atunci cand lucrezi la birou e foarte usor sa devii o persoana sedentara. Stai ore in sir pe un scaun, iar cand ajungi acasa de cele mai multe ori ceea ce vrei sa faci este sa te intinzi in pat. Si uite asa, ajungi sa ignori nevoia organismului de miscare si riscul aparitiei unor boli precum: obezitate, deviatii ale coloanei, probleme cardiovasculare si articulare etc.

Traim intr-o lume in care suntem tot mai descurajati sa facem miscare. Plecam de acasa, urcam in lift, apoi in masina, mergem la munca, stam pe scaun cateva ore bune, iar seara cand ajunge acasa stam in fata TV-ului. Astfel de practici nu sunt recomandate si trebuie evitate.

Corpul nostru este facut pentru miscare, iar inactivitatea afecteaza foarte mult muschii, iar metabolismul in cele din urma scade. Nu este suficient sa mergem la sala la sfasit de saptamana, ci trebuie sa ne facem un obicei din a frecventa astfel de spatii.

Cauta un astfel de loc ce sa fie aproape de serviciul tau, astfel incat sa poti merge macar cate jumatate de ora la sfarsitul programului, cat mai des posibil.

Totodata e important si cand stai la birou sa faci putina miscare. Ia pauze la anumite intervale, plimba-te putin prin birou, fa cateva exercitii simple. Apoi, ia in calcul mersul pe jos atunci cand vii/pleci.

Daca stai foarte departe si e necesar sa folosesti masina sau un mijloc de transport in comun, o idee buna ar fi sa parchezi mai departe sau sa cobori/urci cu cateva statii mai repede/tarziu.

Gaseste o modalitate prin care sa poti face zilnic miscare, astfel incat sa iti mentii un organism sanatos chiar si atunci cand lucrezi la birou.

 

 

Lipsa vitaminei D

Vitamina D este esentiala pentru organism, deoarece ea ajuta la absorbtia calciului, la cresterea imunitatii si reducerea inflamatiilor. Din pacate, studiile au aratat faptul ca 91% dintre persoanele care lucreaza la birou au un nivel de vitamina D sub limitele recomandate. Specialistii spun ca o astfel de problema poate duce si la boli imune si cardiovasculare, cancer, obezitate sau chiar afectiuni mintale.

E important sa incerci cumva sa remediezi aceasta deficienta, care in general isi gaseste rezolvarea in expunerea la soare, la lumina naturala. Insa, cand lucrezi in interior, din start reduci timpul in care te-ai putea bucura de vitamina D pe cale naturala.

Problema aceasta poate fi rezolvata cu ajutorul unor suplimente pe care le gasesti in farmacii. Cel mai bine e sa intrebi medicul si eventual sa faci o serie de analize pentru a vedea exact cum stai la acest capitol.

Se recomanda si consumul unor alimente bogate in aceasta substanta – peste bogat in grasimi (spada, cod, macrou, somon, ton), suc de portocale, lapte, galbenus de ou, avocado, nuci, migdale, seminte etc.

 

Monotonia

In primul rand trebuie sa stii ca nu toti sunt facuti pentru munca la birou. Si, sa faci ceva ce nu iti place si nu iti da nici o satisfactie (in afara de cea financiara) e destul de greu pe termen lung.

Sunt job-uri ce presupun munca la birou care au un caracter mai dinamic, asa cum e in Resurse Umane, unde intalnesti tot felul de oameni pentru a-i chestiona pe tot felul de pozitii, mergi la evenimente, organizezi intlanirile cu echipa sau IT, unde exista o multime de proiecte si sarcini de indeplinit.

Sunt insa si altele mai statice, ce de cele mai multe ori presupun furnizarea acelorasi informatii de cateva ori pe zi, ceea ce poate deveni destul de plictisitor. Se intampla acest lucru mai ales in banci, call centere sau receptii de spitale/hoteluri etc.

Cum poti rezolva aceasta problema? Incercand sa iti creezi in rest o atmosfera placuta: amenajeaza-ti frumos biroul, ai o relatie buna cu colegii, ia pauze scute mai des, asculta o muzica relaxanta etc.

Daca nimic nu pare sa functioneze si te simti prins/a intr-un cerc din care parca nu mai poti scapa, poate e momentul sa te reorientezi spre un job cu adevarat dinamic.

Fiecare dintre noi, indiferent de domeniul de activitate, avem la un moment dat probleme legate de locul de munca, fie ca sunt de natura fizica sau psihica. Ceea ce avem nevoie e rabdarea necesara pentru a gasi o rezolvare si a trece cu bine peste.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...